ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
שאגות הדובים ותרועות הפילים

צער בעלי חיים: עתירה למנוע הופעה מוזיקלית

אגודת צער בעלי חיים מבקשת מבית המשפט לאסור על עיריית רמת גן לאפשר הופעה מוזיקלית שמתוכננת להערב בפארק הלאומי הסמוך לספארי, "כל פעם שהבסים הופעלו הדבר הביא למנוסת דהרה של הזברות, שאגות הדובים ותרועות מצוקה מהפילים", נכתב בכתב התביעה

צער בעלי חיים: עתירה למנוע הופעה מוזיקלית
הקרנפית ובנה בגן החיות הספארי צילום: שירה ענבר דנין, הספארי

אגודת צער בעלי חיים בישראל פנתה לבית המשפט נגד עיריית רמת גן בדרישה למנוע מסיבה שצפויה להיערך הערב (חמישי) בפארק הלאומי ברמת גן, מהסיבה שהרעש מהמסיבות בפארק פוגע ברווחתם של החיות בספארי.

בנימוקים לבקשה שפורסמו ב'ישראל היום', מציינים באגודה כי בעבר הרעש מהמסיבות בפארק כבר הביא ל'המתת חסד' של חיות בספארי.

"ביום 28.09.19 נפגעו בעלי חיים במרכז הזואולוגי ברמת גן - ה'ספארי', מעוצמת המוזיקה שהושמעה בסמוך, בפארק הלאומי, במסגרת מסיבה שהתקיימה בהיתר המשיבים. הרעש האמור היה כל כך חזק כך שגרם גם למטרד לחולים ולרופאים בבית חולים תל השומר, זאת בניגוד לחוק למניעת מפגעים ולתקנות לפיו. החיות השתוללו מעוצמת הרעש, פתחו במנוסה עדרית, וזברה אף שברה מספר חוליות בגבה וכפועל יוצא נאלצה לעבור המתת חסד.

"מסקירת דו"ח שנערך בנושא מות הזברה מיום 2019.9.28, חתום על ידי ד"ר גלעד גולדשטיין מנהל האוסף הזואולוגי בגן החיות בספארי, ניתן ללמוד כי צירוף המקרים שבו פתח עדר הזברות בדהרה עדרית במקביל לרעש שנוצר ממערכת ההגברה, והמועד שבו שברה הזברה את גבה, היו דבר המדבר בעד עצמו. עוד ניתן ללמוד על כך כי הפעולות שננקטו על ידי הספארי: פיזור המזון רחוק מגבול הפארק הלאומי, הערכות ותיאום, הפעלת המוזיקה בהדרגה - לא היה בהן די, ובסופו של יום נגרם צער בעלי חיים קשה לבעלי החיים במקום".

כפי שפורסם ב'ישראל היום', האגודה מתארת בהמשך בבקשה שלה מבית המשפט מו"מ מתמשך עם עיריית רמת גן ועם הנהלת הפארק הלאומי על צמצום הרעש באירועים בפארק, כשבסופו של דבר אחרי הורדת הרעש בחלק מהמסיבות נעשו הפרות בהבנות בין הצדדים והרעש פגע שוב ושוב בחיות של הספארי.

עוד מציינים בתביעה כי "במסיבה שנערכה ב-28.05.22 הרעש גרם למצוקה רבה מאד לבעלי החיים בפארק. כל פעם שהבאסים הופעלו הדבר הביא למנוסת דהרה של הזברות. מדיווחים של הזואולוגית הילה אחישר והמטפלים של הספארי נצפתה התנהגות חריגה גם בשטח האפריקני הפתוח וגם בגן החיות הנמצא יחסית רחוק משם. דיווחי התצפיות כללו מעבר למנוסת דהרה של הזברות בזמן הפעלת הבאסים, גם ריצה של כל עדר הקרנפים  כשזנבותיהם מגולגלים למעלה (סימן למצוקה) כולל קרנף צולע שממעט לרוץ, שאגות של הדובים הסוריים, תרועות מצוקה של הפילים האסייתיים, ואלו רק בעלי החיים שנצפו".

ספארי צער בעלי חיים פארק הלאומי מופע מוזיקלי הופעה חיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד