י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לפיד נערך לכניסה לבלפור

התפרקות הקואליציה: בנט דן על ממשלה עם נתניהו

ראש הממשלה בנט קיים התייעצות פוליטית בדבר האפשרות להקמת ממשלה בכנסת הנוכחית עם ראש האופוזיציה נתניהו. מנגד, לפיד נערך לבחירות בהן יהיה ראש ממשלת מעבר והנחה את השב"כ להיערך לכניסתו לבלפור

התפרקות הקואליציה: בנט דן על ממשלה עם נתניהו
בנט ולפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראשי הממשלה, נפתלי בנט ויאיר לפיד, נערכים בימים האחרונים לנפילת הממשלה, וכל אחד בודק את כל האופציות בצל הקרב בין השניים על תפקיד 'ראש ממשלת המעבר' עד לכינונה של הממשלה הבאה לאחר הבחירות, אם בכלל התוצאות יאפשרו זאת.

לפי הדיווח ב'כאן חדשות', ראש הממשלה קיים היום (חמישי) התייעצות פוליטית בקריה בתל אביב, ולפי גורמים פוליטיים במהלך הפגישה שבה השתתף היועץ הפוליטי אהרון שביב, בנט דן באפשרות להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית עם הליכוד - ועם בנימין נתניהו.

מדובר במהלך שאם יצא לפועל הוא יקרה למרות הקרע ביחסים בין השניים. בנט יודע שהוא לא יוכל לקדם מהלך כזה, שימנע את כניסתו של יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה, ללא כמה משותפיו הנוכחיים והוא בודק את היתכנות המהלך.

מנגד, ב'חדשות 12' דווח הערב כי שר החוץ יאיר לפיד נערך דווקא שהתפרקות הממשלה תוביל לבחירות, ולא לממשלה חלופית. הוא הנחה את השב"כ לכניסתו המיידית למעון בבלפור במקרה שהכנסת תפוזר.

הנחייתו מגיעה לאחר שבמהלך השנה האחרונה בנט נמנע מלהיכנס למעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים, תוך שהוא משליך את האחריות על גורמים ביטחוניים ולא לעובדה שמשפחתו רוצה להישאר להתגורר בביתם הפרטי ברעננה.

ממפלגת 'ימינה' נמסר בתגובה לפרסום ב'כאן': "‏הספין היומי שכביכול ראש הממשלה בנט קיים דיון על הקמת ממשלה חלופית הוא כמובן עוד פייק שלא היה ולא נברא".

יאיר לפיד בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד