כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בת בריתו של פוטין

סנקציות על "חוטפת" הילדים מאוקראינה לרוסיה

בריטניה הטילה סנקציות חדשות על בת בריתו של פוטין שהואשמה בחטיפה המונית של ילדים אוקראינים, ועל ראש הכנסייה הרוסית האורתודוקסית. אוקראינה האשימה את רוסיה בגירוש למעלה מ-232,000 ילדים לשטחה, כאשר יותר מ-2,000 מהם יתומים או מופרדים מהוריהם

ילדים במלחמה: אילוסטרציה
ילדים במלחמה: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

בריטניה הטילה אתמול (חמישי) סנקציות חדשות על בת בריתו של ולדימיר פוטין, היא הואשמה ב'פיקוח' על חטיפה המונית של ילדים אוקראינים. מריה לבובה-בלובה, המכהנת בתפקיד 'הממונה על זכויות הילדים' של רוסיה, מעורבת בחטיפה ובאימוץ בכפייה של ילדים אוקראינים ברוסיה. במהלך פלישת פוטין לאוקראינה, יתומים אוקראינים נלקחו מאזורי הכיבוש הרוסי באוקראינה מתוך כוונה להפוך אותם לאזרחים רוסים.

אוקראינה האשימה את רוסיה בגירוש למעלה מ-232,000 ילדים לשטחה, כאשר יותר מ-2,000 מהם יתומים או מופרדים מהוריהם. אוקראינה גם התנגדה למהלכים של הפרלמנט הרוסי להכריח אימוץ ילדים אוקראינים אצל משפחות רוסיות.

הסנקציות הבריטיות החדשות שעליהן הכריזה אתמול שרת החוץ ליז טרוס, מכוונות גם לפטריארך קיריל, ראש הכנסייה הרוסית האורתודוקסית. הוא בן ברית ותיק של פוטין והפך לאחד התומכים הבולטים בפלישת רוסיה לאוקראינה. סנקציות נוספות הוטלו על ראש חברת תובלה רוסית, מפקדים צבאיים רוסים ומנהיגי בדלנים אוקראינים שהואשמו בשיתוף פעולה עם כוחות רוסים באזור חרסון.

שרת החוץ של בריטניה אמרה, "אנחנו מטילים סנקציות למעורבים במלחמת פוטין, הם הביאו סבל בלתי נסבל לאוקראינה, כולל העברה כפויה ואימוץ של ילדים, לא נמאס להגן על החופש והדמוקרטיה, ולהמשיך בלחץ על פוטין, עד שאוקראינה תצליח".

גב' לבובה-בלובה מואשמת בכך שאיפשרה ל-2,000 ילדים יתומים להילקח בכוח מאזורי לוהנסק ודונייצק של אוקראינה וקבעה מדיניות חדשה כדי להקל על אימוץ הכפייה שלהם ברוסיה.

היא צולמה בפגישה עם פוטין בתחילת מרץ, כבר בשבועות הראשונים של המתקפה הברברית של נשיא רוסיה על אוקראינה. הם נפגשו כדי לדון בשינויים בחוק שיאפשרו לרוסים לאמץ ילדים אוקראינים. גם הפטריארך קיריל תומך במלחמה, הוא חיבק את נשיא רוסיה באפריל בטקס חג הפסחא במוסקבה.

מלחמת אוקראינה רוסיה יתומים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד