כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
דורש ראיון

לא רוצה להיות חותמת גומי • העימות בין בנט לגנץ

כשהקואליציה גם כך עומדת על כרעי תרנגולת, עימות בין ראש הממשלה לשר הביטחון שלו. בנט דורש לראיין את המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל וכי אינו מתכוון להיות חותמת גומי על המועמד שיחליט השר גנץ למנות לתפקיד. האחרון מסרב

לא רוצה להיות חותמת גומי • העימות בין בנט לגנץ
בני גנץ ונפתלי בנט בחפיפה במשרד הביטחון צילום: באדיבות המצלם

חילוקי דעות התגלעו בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין שר הביטחון וסגן ראש הממשלה, בני גנץ בסוגיית הליך מינוי הרמטכ"ל הבא של צבא ההגנה לישראל. לפי הדיווח של גילי כהן ב'כאן 11', בנט דורש מגנץ לראיין את שלושת המועמדים, באומרו כי אינו מעוניין להיות "חותמת גומי" למינוי, אך שר הביטחון מסתייג מהמהלך, ובסביבתו אומרים כי התהליך יתואם עם ראש הממשלה והם ישוחחו על כך, אבל לא יראיין.

ביום שלישי נחשף ב'כאן 11' כי שר הביטחון ייפגש השבוע ובשבוע הבא עם שלושת המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל. במוצאי שבת ייפגש גנץ עם סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף אייל זמיר, ביום שלישי עם מפקד זרוע היבשה, האלוף יואל סטריק ולמחרת עם סגן הרמטכ"ל, האלוף הרצי הלוי, אשר הינו המועמד המועדף על גנץ לתפקיד.

הליך מינוי ראש המטה הכללי של צה"ל ידעה לאורך השנים תככים פוליטיים, כאשר כזכור מינויו של הרמטכ"ל המכהן אביב כוכבי על ידי שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן, הוכרז כאשר ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, היה בטיסה חזרה ארצה מביקור בעומאן, ובכך בעצם סיכל ליברמן את האפשרות שהמועמדים ירואיינו על ידי ראש הממשלה. עם זאת יצוין כי בזמן כהונתו של משה בוגי יעלון כשר ביטחון, נתניהו ראיין את כל המועמדים לפני שנבחר גדי איזנקוט לתפקיד.

על כל פנים, הפרוטוקול קובע כי מינוי רמטכ"ל נעשה על פי החלטתו של שר הביטחון, שמביא את המינוי לאישור הממשלה ואילו ראש הממשלה אינו אמור או מחויב לראיין את הרמטכ"ל שאיתו יצטרך לעבוד ולשבת במהלך הקדנציה בישיבות קבינט ביטחוני, לתכנן מבצעים ומשימות.

בני גנץ נפתלי בנט רמטכ"ל הרצי הלוי ראיון אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד