ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עבריינים מקומיים

תשתית הטרור הקטלנית שאיראן בנתה בטורקיה

במשמרות המהפכה עבדו במרץ כדי להקים את תשתית הטרור בטורקיה. במשך חודשים פעלה איראן כדי להקים אותה, והיא נשענת על תאים איראניים "רדומים" שיש במדינה שכעת מחפשים לבצע פעולה

תשתית הטרור הקטלנית שאיראן בנתה בטורקיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בימים האחרונים אנחנו עדים לדרמה גדולה שמתרחשת ברחבי העיר איסטנבול, כששירותי הביטחון הישראלים יחד עם מקביליהם הטורקים מנהלים מצוד אחר חוליות איראניות שמנסות לפגוע בישראלים בכול מחיר, כנקמה על החיסולים החשאיים של בכירים איראנים שמיוחסים לישראל.

הכתב הצבאי ניר דבורי מסביר כי במשמרות המהפכה עבדו במשך חודשים כדי להקים את תשתית הטרור הזאת. במשך חודשים פעלה איראן כדי להקים אותה, והיא נשענת על תאים איראניים "רדומים" שיש במדינה.

לדבריו, אותה תשתית גייסה בתשלום תושבים מקומיים, בעיקר עבריינים, והחזיקה אותם זמן רב עד ל"יום הפקודה". המגויסים קיבלו כסף ממשמרות המהפכה, וההיגיון של הרפובליקה האסלאמית להשתמש בהם הוא מעין ניסיון להסתיר, עד כמה שניתן, את העקבות שלהם בפעולה אפשרית נגד ישראלים. אומנם הם מיומנים פחות ויש להם יכולות נמוכות בהשוואה לכאלה שעברו הכשרה צבאית – אבל הם מקומיים והם זמינים.

גם בישראל וגם בטורקיה מבינים שאיכות הביצוע של אותם מגויסים היא חובבנית, וזה אחד ההסברים שעולים לדיווחים הרבים של ישראלים, שמספרים על דברים חשודים שהבחינו בהם שם בתקופה האחרונה. בכל מקרה ניתן לומר בוודאות גבוה – אין מדובר בחוליה אחת, אלא בהרבה אנשים שגם פועלים בהרבה מקומות.

הסיבה הנראית לעין לכך שטורקיה, בדגש על איסטנבול, הפכה למוקד עניין איראני של פעולה נגד ישראל היא הגבול המשותף בין המדינות. הקרבה היחסית לטורקיה אפשרה לאיראן לטפח גורמים שונים במדינה במשך שנים, גורמים שרק מחכים להוראה מטהראן.

חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה

הסיבה לכך שאזהרת המסע הוחמרה לפני 48 שעות היא היעדר ההצלחה של איראן לפגוע בישראלים: באיראן מתוסכלים שלא הצליחו עד כה לפגע, ולכן חוסין טאייב, ראש המודיעין של משמרות המהפכה, העביר מסר חד וברור לאנשיו בטורקיה וביקש מהם תוצאות.

בימים האחרונים מתקבלים דיווחים מתוך איראן אשר מצביעים על קולות מתוך הממסד הביטחוני האיראני שדורשים להדיח את טאייב בעקבות רצף החיסולים המיוחסים, על פי פרסומים זרים, למוסד הישראלי שארגונו לא הצליח למנוע. קולות אלה עולים בעקבות סדרה של מחדלים וכישלונות שלהם אחראי טאייב.

בין המחדלים: העובדה כאמור שהוא וארגונו אינם מצליחים לעצור את סדרת הפעולות בתוך איראן, וכישלונות רצופים לקדם פעולות תגובה מחוץ לאיראן, בדגש על זירת טורקיה.

על פי אותם דיווחים הגורמים מתארים את ההתנהגות של טאייב בימים האחרונים כמו של חיה פצועה אחוזת תזזית, אשר מתוך חרדה עמוקה למעמדו אל מול המנהיג, מנסה בטירוף להוציא בכל מחיר פיגוע נגד ישראלים בטורקיה ובמקומות נוספים.

ניר דבורי מציין ב'חדשות 12' כי טאייב, הידוע באישיותו הקיצונית אשר איננה בוחלת באף אמצעי, מנסה בימים האחרונים לקדם פיגוע בישראלים תמימים בטורקיה, שבעקבותם יוצאות ההוראות המיוחדת לנופשים שם. והוא עושה זאת מתוך מסע מטורף וחולני של מאבק על מעמדו בתוך הממסד הביטחוני האיראני.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון חבר הכנסת רם בן ברק התייחס הבוקר להחלטה לפרסם את שמו של האיראני שעומד מאחורי ניסיונות הפיגועים: "יש לנו השיקולים שלנו בשביל לנסות ולמנוע את הפיגוע הזה. אחד מהם הוא להראות את הקשר הישיר בין אנשים באיראן לבין הפיגוע הזה – גם בשביל להרתיע וגם בשביל להראות לעולם". בן ברק הוסיף: "באיראן יש הרבה מאוד אנשים שלא אוהבים את המשטר הזה, וכדאי להם שייזהרו".

איראן טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד