י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרמה פוליטית

בנט ולפיד סיכמו על פיזור הכנסת והליכה לבחירות; הרוטציה תמומש

לאחר סאגה פוליטית מתמשכת, עריקות ואיבוד הרוב, ראשי הקואליציה מודיעים לפני זמן קצר באופן מפתיע כי החליטו על פיזור הכנסת והליכה לבחירות. על פי הסיכום, הכנסת תפוזר כבר בשבוע הבא. עוד סוכם כי הרוטציה תמומש ולפיד יהיה מי שיכהן כראש הממשלה בממשלת המעבר

בנט ולפיד סיכמו על פיזור הכנסת והליכה לבחירות; הרוטציה תמומש
בנט ולפיד בישיבת הממשלה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

דרמה פוליטית: באופן בלתי צפוי הודיעו ראשי הקואליציה כי החליטו על פיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות. לפי התוכנית כבר בשבוע הבא תפוזר הכנסת, וישראל תצעד לבחירות מוקדמות עוד קודם חגי תשרי.

בשעה האחרונה נועדו ראשי הקואליציה לישיבה מפתיעה, בסיומה הוחלט על פיזור הכנסת. "לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה - ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו על פיזור הכנסת", נמסר.

לפי הסיכום, הצעת חוק לפיזור הכנסת תובא בשבוע הבא לאישור המליאה. לאחר אישורה תתבצע הרוטציה באופן מסודר כך שיאיר לפיד יכנס לתפקיד ראש ממשלת המעבר.

רה"מ בנט משוחח כעת עם ראשי המפלגות ובשעה 20:00 ימסרו יאיר לפיד ונפתלי בנט הודעה לציבור.

בינתיים במקביל להודעה של בנט ולפיד על פיזור הכנסת, ראשי האופוזיציה מכונסים בלשכתו של נתניהו, ומי שעוד נוכחת היא חברת הכנסת עידית סילמן. סמוטריץ' הגיב בכניסה: "ברוך ה'", אך יואב קיש מ'הליכוד' שאולי חושש מתרגיל פוליטי, הסתייג ואמר: "זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

אחת המשמעויות העולות מפיזור הכנסת, כל תקנה שפג תוקפה בזמן ממשלת מעבר מוארכת אוטומטית בחצי שנה. כך שתקנות יו"ש שלא נמצא רוב להאריכן מה שגרם לניר אורבך לעזוב את הקואליציה - מוארכות כעת באופן אוטומטי בחצי שנה. גם הארכה שהעניק בג"ץ לממשלה לחוקק את הגיוס - שתמה באמצע יולי - תקבל כעת ארכה נוספת בשל המצב הפוליטי.

 

פיזור הכנסת יאיר לפיד נפתלי בנט בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד