י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"פשע מלחמה אמיתי"

מצור התבואה: האיחוד האירופי מגנה את רוסיה בחריפות

ג'וזפ בורל, הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, קרא לרוסיה להפסיק את המצור שלה על נמלי אוקראינה. דבריו מגיעים לקראת פגישה של 27 שרי החוץ של הגוש. "אפשר לדמיין שמיליוני טונות של חיטה נותרו חסומות באוקראינה בעוד שבשאר העולם אנשים סובלים מרעב"

מצור התבואה: האיחוד האירופי מגנה את רוסיה בחריפות
ילדים באפריקה, אילוסטרציה צילום: Unsplash

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, כינה את המצור של רוסיה על יצוא דגנים מרכזי מאוקראינה "פשע מלחמה אמיתי" עם הגעתו לישיבת שרי החוץ של האיחוד האירופי בלוקסמבורג ביום שני. "אנו קוראים לרוסיה לבטל את החסימה של הנמלים האוקראינים, זה בלתי נתפס, אי אפשר לדמיין שמיליוני טונות של חיטה נותרו חסומות באוקראינה בעוד שבשאר העולם אנשים סובלים מרעב", אמר בורל לתקשורת.

הוא האשים את רוסיה בנשק של "להרעיב את העם" ואמר כי מוסקבה תצטרך להיות "אחראית" על מעשיה. שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, אמרה כי ברלין תתמוך בפולין ורומניה בהתאמת רשתות הרכבות שלהן כדי לסייע בהוצאת מיליוני טונות התבואה מאוקראינה. "צריך לחדש את פסי הרכבת, אנחנו צריכים את קרונות המטען הנכונים, ממשלת גרמניה עובדת על זה עם רבים אחרים", כך אמרה עם הגעתה לישיבת שרי החוץ של האיחוד האירופי.

"ברור שבסופו של דבר, בוודאי לא נוכל להוציא את כל התבואה, אבל אם רק נצליח לשחרר חלק ממנו, בדרכים שונות, אז זה יעזור כשאנחנו מתמודדים עם האתגר העולמי הזה". בארבוק הוסיפה כי גרמניה תארח ביום שישי כנס בשאלת הבטחת יצוא המזון מאוקראינה כדי "לשפר את המצב ההומניטרי בעולם ובמיוחד באפריקה וכדי להעמיד את ביטחון המזון העולמי על בסיס יציב יותר".

אוקראינה היא אחת מיצואניות הגדולות בעולם של מוצרי מזון בסיסיים, כגון חיטה ושמן צמחי. הגבלת הסחורות הללו מהשוק העולמי יחד עם עליית מחירי הדלק, גרמה למחירי המזון להיות הרבה מעל הרמות הרגילות. האיחוד האירופי עובד על פתרונות להוצאת דגנים וסחורות אחרות מאוקראינה לייצוא למדינות אחרות.

אפריקה איחוד אירופי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד