י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הכירו את "שטן 2"

פוטין מאיים לפרוס טיל גרעיני חדש שיכול להגיע לארה"ב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אומר כי רוסיה תגביר את פעילות הצבא בעקבות הנזק שנגרם באוקראינה. הוא שיבח את חייליו ה'גיבורים' בזמן שאירח בוגרי צבא בקרמלין. הנשיא אמר כי טילי ה'סארמאט' הראשונים יהיו זמינים עד סוף השנה. הטיל נקרא ה"שטן השני" והוא הטיל הבין-יבשתי בעל הטווח הארוך ביותר בעולם

פוטין מאיים לפרוס טיל גרעיני חדש שיכול להגיע לארה"ב
טיל אילוסטרציה צילום: Pixabay

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים לפרוס את הטיל הגרעיני החדש של רוסיה ה"שטן 2" שיכול להגיע לבריטניה תוך שלוש דקות בלבד, עד סוף 2022. הנשיא הרוסי אמר גם כי המדינה תמשיך להגביר את בניית הצבא שלה בעקבות הנזקים שנגרמו במהלך הפלישה המתמשכת שלה לאוקראינה ושיבח את חייליו שנלחמו "כמו גיבורים".

כשדיבר ביום שלישי, בעת שאירח את בוגרי האקדמיה הצבאית בקרמלין, אמר פוטין כי רוסיה תציב טילים בליסטיים מסוג 'סארמאט' (Sarmat) לפעילות עד סוף השנה כחלק מהמאמצים "להגן על רוסיה", כך מדווח ה'דיילי טלגרף'.

ה"שטן 2" הוא הטיל הבליסטי הבין-יבשתי בעל הטווח הארוך ביותר בעולם, המסוגל לפגוע במטרה במרחק של כ-15,000 קילומטרים, כלומר הוא יכול לפגוע בקלות במטרות בארה"ב ובאירופה.

פוטין בירך בעבר על פיתוח הטיל, ששוגר בהצלחה באפריל, "אירוע גדול ומשמעותי" עבור התעשייה הביטחונית של רוסיה, ואמר כי הטיל "יבטיח את ביטחונה של רוסיה מפני איומים חיצוניים, ויגרום למי שמנסה לאיים על מדינה עם רטוריקה אגרסיבית לחשוב פעמיים".

מומחים צבאיים מערביים טוענים כי הטיל מסוגל לשאת 10 או יותר ראשי נפץ גרעיניים בקלות מספיק כדי למחוק שטחים בגודל של בריטניה או צרפת במתקפה אחת.

טיל בליסטי ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד