י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נוכחות חשובה"

לראשונה מפרוץ המלחמה: שגרירות ישראל נפתחה מחדש בקייב

לאחר דיון במשרד החוץ והמלצת המומחים, שגרירות ישראל באוקראינה חזרה ונפתחה בבירה קייב, זאת לאחר שעברה לעיר לבוב שלושה ימים לפני פרוץ הלחימה הרוסית | השגרירות תישאר פתוחה בשני הערים במקביל עד להתבהרות המצב במדינה

לראשונה מפרוץ המלחמה: שגרירות ישראל נפתחה מחדש בקייב
שלג באוקראינה וצ'כיה צילום: דוד קליגר

לראשונה מאז תחילת המלחמה באוקראינה, שגרירות ישראל בקייב נפתחה לשירותים קונסולריים, כך הודיע הבוקר (חמישי) משרד החוץ. בד בבד אפשר לקבל שירותים גם בנציגות בעיר לבוב. שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי אמר כי הנוכחות הדיפלומטית הישראלית בקייב חשובה מאוד ומראה את תמיכתה של ישראל באוקראינה.

הנציגויות הישראליות בשתי הערים יהיו פתוחות לסירוגין ובתיאום מראש. עד כה קיבלו יותר מ-80 איש שירות קונסולרי מהצוות בקייב, מענה נוסף ניתן גם בלבוב. שלושה ימים לפני פרוץ הלחימה, החליט שר החוץ יאיר לפיד להנחות את כל צוות שגרירות ישראל בקייב, בירת אוקראינה, לעבור למשרדים הקונסולריים שנפתחו בעיר לבוב במערב המדינה.

שורה של מדינות אירופיות כבר פתחו מחדש בשבועיים האחרונים את השגרירויות שלהן בקייב. ארה"ב החזירה את הדיפלומטים שלה לאוקראינה אך הם פועלים ממתקן זמני בלבוב במערב המדינה ומגיעים לפגישות בקייב אחת לכמה ימים.

 

שגרירות ישראל מלחמת אוקראינה רוסיה קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד