ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מהדורת ליל שישי

לייבל'ה: הסיפורים החמים שעשו את השבוע

והשבוע בלייבל'ה: הפרשן הבכיר בישראל תועד קונה במבה לילד במזנון; היכן נצפה הרמ"ט המודח של ראש העיר בני ברק?; שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין היועץ החרדי לישראל ביתנו; הבן של הרבי תועד רץ לכספומט; ומי נצפו בחתונת נכדו של הרב שלום פישר ז"ל?

לייבל'ה: הסיפורים החמים שעשו את השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה הגיע השבוע למנוחה והנחלה, אחרי שעודכן כי הממשלה נפלה ובנט הולך הביתה למבצר ברעננה. לייבל'ה התמוגג מהבדיחות שרצו בוואטספ באותו ערב דרמטי שתפס אותו כמובן אי-שם, במדינה שלא כדאי שבדרכונך תהיה חתימה שלה.

מה שהוסיף לשמחה של לייבל'ה הייתה העובדה שהשרה איילת שקד עודכנה על כל המהלך הדרמטי של בנט ולפיד, בדיוק כשהשתתפה בטיש במרוקו הרחוקה.

עוד קודם הפלת הממשלה ולאחר שהגישו את הורדת חוק אחוז החסימה, הגיע לייבל'ה לשערי חסד לאירוסין של יונה ויזל, העוזר של יעקב אשר. בשמחה ראה לייבל'ה את הנכד החזק ביותר בפוליטיקה החרדית, מוטי פלאי, יחד עם יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, דנים בהיתכנות של ריצה נפרדת.

לייבל'ה גם הגיע לכנסת, שם ראה את הפרשן הפוליטי המוביל בישראל, עמית סגל, שהגיע לפיזור הכנסת עם הבן המתוק, בעקבות שביתת המורים. השניים קנו במבה במזנון.

איש התקשורת ויועצו של ח"כ אייכלר שיתף פעולה עם ישראל ביתנו. למי שקורא את הדברים ונדהם, לייבל'ה יחשוף את מה שראה השבוע רגע לפני פיזור הכנסת. איש התקשורת יצחק פלדמן הגיע להצבעה בכנסת. בחניה ניגשה אליו דוברת ישראל ביתנו וביקשה שיחנה עבורה את הרכב בגלל שהחניה צרה מדי. פלדמן הסכים וחנה במקצועיות. מי יודע אלו שיתופי פעולה עתידיים יצמחו בין המפלגות.

ועדיין בכנסת, חשקה נפשו של כתב החוץ החרוץ של 'בחדרי', יענקי פרבר, לראות מקרוב איך הכנסת מתפזרת. הוא ארז את מחשבו האישי והגיע לכנסת ישראל לבדוק ולעקוב. פרבר פגש את ח"כ ישראל אייכלר האהוב עליו ודיבר איתו במשך זמן רב על כמה נושאים חשובים.

וגם בזירה המקומית לא שקט: לאחר שרצו שמועות על היעדרות ממושכת מלשכת ראש העיר בני ברק, ראה לייבל'ה את הרמ"ט של רובינשטיין - דודי פינקל, מגיע יחד עם נכדו של מרן הרב קנייבסקי זצ"ל, לציון של הסבא בבית החיים בבני ברק. הנכד שלומי ליווה אותו לקבר של ר' חיים, ופינקל התפלל שתי דקות בעיקר על המשך כהונתו בעירייה ולאחר מכן השניים המשיכו לדרכם.

ומי שנותר חסיד נאמן לרבו, הוא החכ"ל מנחם לייזר מוזס שכל כך חסר בנוף. הוא נכנס בערב שבת להגיש את ספרו החדש באידיש 'ביים רבין אין צימער' מהדורת איינהורן עבור בני חו"ל שיודעים לקרוא רק ביידיש.

אפרופו ויז'ניץ, השבוע ראה לייבל'ה את הבן של הרבי, הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר, רץ לכספומט בבנק לאומי ברחוב חזון איש. 

לייבל'ה פתח השבוע ביום שלישי את בטאון 'יתד נאמן' המחולק חינם, ורואה פרסום בעמוד 3 בתחילת העיתון על ספר חדש שיצא על ה'מנחת חינוך'-מאת הרב משה רוטלוי, הלא הוא, בעלה של סמנכלי"ת השיווק בעיתון ציפי רוטלוי. מסתבר, שהספר נכתב לאחר מאות וועדים שמסר לבחורים מישיבת עטרת ישראל ועוד בשנים אחרונות בספר 'מנחת חינוך'. לייבל'ה מאחל מזל טוב ומחכה כבר לספר הבא.

בלונדון ראה לייבל'ה אדם במשמר המלכה שדומה שתי טיפות מוגלה ליועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט. בתמונה שצייץ עורך 'בחדרי חרדים' משה ויסברג בטוויטר היה נראה כאילו מדובר במנדלבליט עצמו, שבאמת נראה שמצא עבודה חדשה.

במעדני זהבה בבני ברק ראה לייבל'ה את הרבי משאץ אשדוד בבדיקת כשרות מול הסלטים של זהבה. במקום גם הגיע העסקן הבעלזאי מארה"ב הרב ראובן חיים וינברגר ובנו וקיבלו את ברכתו החמה של הרבי.

משם הגיע לייבל'ה לאוכל היהודי הטוב בעולם 'מעדני השפ' של פרקש וראה את ח"כ שמחה רוטמן יחד עם הפעיל החברתי של ש"ס אברשה אוחיון שעשה מהפכה בבני ברק, דנים על הפלת הממשלה.

בהמשך הגיעו למקום איש התקשורת ישראל כהן ויועץ הניו מדיה של ראש הממשלה לעתיד בנימין נתניהו – טופז לוק שלא מפספס אף ארוחה בפרקש.

משם הגיע לייבל'ה לחשמונאים 7 בבני ברק. וראה את עיתונאי ערוץ 14 קובי בורנשטיין, הרומנטיקן מענדל ראטה והבמאי ליאור טפר, מעניין מה תופרים השלושה ביחד.  

הרב יעקב הרצוג רבה של סעודיה נצפה במסעדת דייטש במאה שערים סועד את ליבו על אוכל יהודי שאין בסעודיה וגם בשכונת רמת שלמה מקום מגוריו.

בשבע ברכות לבתו של עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים שנערכה לתושבי ירושלים שלא הדרימו לאשדוד, לייבל'ה ראה מחזה שטרם ראה: הלורד הבריטי יצחק שפירא - שלא היה לו ספק כי הוא המועמד הגוראי שיחליף את ליצמן - יחד עם המועמד העכשווי של גור האיש והגננות יצחק גולדקנופף. השניים נעמדו לתמונה משותפת עם בעל השמחה, לאחר שלא נפגשו זמן רב.

בהמשך ראה לייבל'ה שיח מיוחד והיסטורי בבית 'שיח סוד' שם נערכה השמחה עם בעל השמחה, וכן הסופר ישראל א' גרובייס ושמעון ליברטי ששמעו בשקיקה את סיפוריו של גולדקנופף.

במסעדת 'מיתוס' בתל אביב ראה לייבל'ה השבוע מפגש מוזיקאלי מאוד מאוד מעניין: ארל'ה סמט, המלחין ובעל המנגן בנצי שטיין, לצידם של האיש החזק בתעשייה המפיק נטע לוין והמנצח של "נשמה" איציק פילמר.

אפרופו סמט, השבוע הוא הקפיץ את מאות החסידים בחתונה הגדולה שנערכה מרחוק לחתן שמעון מנחם נחום פרידמן, אחיו הצעיר של האדמו"ר מסאדיגורה. בגלל שהאמא לא נתנה להביא את בנה והחסידיו לחתונה בניו יורק, החתונה נחגגה במרכז החסידות וארל'ה ניגש להתברך אצל הרבי מיד לאחר החתונה שהסתיימה מאוחר.

את הזמר יואלי דוידוביץ שלא מפסיק להקפיץ ראה לייבל'ה בשמחת בית נדבורנה, מתברך בחמימות מהרבי לאחר שהרקיד והעלה את המשתתפים רמה אחת מעלה כולם במצווה טאנץ המרגש בחתונה.

את מלחיני הציבור החרדי נפתלי קמפה וחזקי וייס, ראה לייבל'ה בחתונת בתו של יענקי אורלנסקי מנהל מקהלת 'ידידים'.

בחתונה הגדולה שבוע שעבר לנכדתו של שולם פישר ז"ל ראה לייבל'ה את שלומי גרטנר ששכח את השטריימל בלונדון וניסה להשיג שטריימל משלמה כהן כשהספוקידע'ס של נרננה לא באו בחשבון.

בחתונת חו"ל מהודר פגש לייבלה את בכירי ענף התעופה והתיירות שבאו לאחל מזל טוב ליועץ התיירות החרדי דודי רובינשטיין ולמחותן אבריימי פלדמן מביג בן טורס.

הרב שמואל רבינוביץ תועד נוסע מניו יורק לישראל. מי שטסו עמו אמרו שמאוד נהנו מהפשטות שלו כשראו שהרב יושב עם רעייתו במחלקה רגילה. בהמשך הרב נטל מנהיגות כשהחל בתפילת שחרית בקדמת המטוס, מה שהורה לציבור כולו שהגיע זמן קריאת שמע של שחרית.

את החתן הטרי של קמב"ץ מאה שערים יואליש קרויס ראה לייבל'ה ממריא לחופשה קצרה מיד אחרי האירוסין, לאחר שהיה בארץ עקב מגפת הקורונה.

ואפרופו חתנים, הערב השמחה הגדולה בעולם החסידות עם נישואיו של בני נפחא מחסידות נדבורנה ומנכ"ל עיתון 'די וואך' בארץ. לשמחה, שתתקיים באולמי רויאל, הגיעה גם רכבת אווירית מניו יורק. על השטריימל שאי אפשר היה לפספס: 'ווינער'ס שטריימלעך' האגדיים שלקחו את כל הקופה בעולם החסידות, ואין בנש"ק או בחור חסידי שלא רוכש שטריימל מהם. 

אחרי עיכוב קצר בשדה התעופה, דבר שבשגרה כנראה, לייבל'ה עלה השבוע לטיסה קצרצרה בת יממה לעיר קישינב. אחרי הכול לא בכל יום מוצאים את הקבר של המקובל רבי שבתאי מרשקוב. השתתפו במסע, לרגל יום ההילולא של הצדיק שחל השבוע, חסידים ואנשי מעשה, בהובלת רבה הנמרץ של מולדובה, הרב פנחס זלצמן.

בבית קברות לא הרחק משם, על קברו של רבי מנחם מנדל מבאר, נצפו המנהל המקצועי אברהם רכטשפר וציקי פרנקל מעיתון המבשר, יחד עם משה רוט מיתד ודודי ברנשטיין המו"ל של JDN, לצד איציק ברנדווין החרדי החדש של ערוץ 7.

בבית הקברות ראה לייבל'ה את האסטרטג נחמיה רוזנפלד, שהוביל את המסע יחד עם שותפו חזקי שכטר מלווה את הרב פנחס זלצמן.

ברגע של מנוחה נצפה אברהם רכטשפר מהמבשר מעביר שיעור לבכירי העיתונאים החרדים ישראל גרובייס וחנני ברייטקופף. 

איש 'כיכר השבת' איציק אוחנה נצפה מטייל ברחובות מולדובה יחד עם האיש החזק בקהילה, דב לב-ארי, שאחראי על הקשר עם ממשלת אוקראינה.

בערב לטובת 'עזרא למרפא' נצפו יוסי כהן, לשעבר ראש המוסד, יחד עם הרב אלימלך פירר יו"ר עזרה למרפא, חיים גיטלר עוזרו של הרב פירר והעסקן הרפואי מוישי הרמן.

את הצלם שוקי לרר ובעל ה'בצילם' ראה לייבל'ה בחוף ימה של תל אביב כשהוא מגיע עם ילדיו כדי לעזור בבית לאישה ביום שישי.

את הצלם אברומי ברגר ראה לייבל'ה במקום הקבוע באיצקוביץ, לומד משניות ביום ההילולא של פועל הישועות הרבי הקדוש מזלאטשוב זצ"ל, שנפטר לפני שש שנים והותיר את עולם החסידות אבלים ודוויים.

והנה סיפור יפה ומרגש שהגיע ללייבל'ה: בשעת לילה מאוחרת של יום ראשון האחרון חיפש הצלם דוד קשת טרמפ בדרכו למסעדה סמוכה לעיר בני ברק בכדי להשקיט את רעבונו. לאחר זמן רב שלא נמצא האדם הנכון לטרמפ, החל קשת ללכת רגלית ברחוב ז'בוטינסקי לכיוון המסעדה. לאחר מספר דקות הליכה,רכב שעבר במקום וראה אותו החליט לעצור. קשת הופתע כשלאחר מספר רגעים זיהה את הטרמפיסט כזמר איציק אשל. התפתחה שיחה ביניהם על מעשיו של הצלם בשעת לילה מאוחרת, והוא סיפר לאשל על הרעב שתקף אותו וההחלטה ללכת למסעדה.

אשל אמר לו כי ייקח אותו למסעדה. לאחר שהגיעו והזמינו במסעדה, רצה הצלם לשלם על ההזמנה שלו, אך אשל, כשמו כן הוא, החליט לשלם עליו וסירב לקבל תמורה על כך. לאחר שסעדו יחד החזיר אותו אשל לקרבת ביתו, תוך כדי שהשניים מדברים דברי חיזוק לנשמה. כשקשת ירד מהרכב אשל נעתר לסלפי משותף עם הצלם.

העסקן החסידי אייזיק פריד, יו"ר הנהלת הידברות, נצפה כחסיד לפני רבו מתברך מזקן חברי מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, בשמחת נישואי בתו של מנכ"ל הידברות דוד תופיק.

לשכונת הר חומה בירושלים הגיע השבוע האדמו"ר מקאליב כדי לקבוע מזוזה ולאחל הצלחה בחנות הירקות החדשה והיפה של חסידו ר' יצחק איזייק קוט.

בבגדי שבת כמנהג בעלזא, לייבל'ה ראה את חיים לייזער פונפדר מנהל הקבוצה המבוקשת 'פילפוליטיקה' כותב אות בספר תורה שנכנס לביהמ"ד של בעלזא באשדוד.

שר התרבות והספורט חילי טרופר ערך השבוע סיור בעמותת 'עלי שיח' לרגל שבוע הספר ושיבח את הילדים והמתבגרים המיוחדים המתחברים לעולם הקריאה.

ולקראת שבת לכו ונלכה, האח החרדי יואל שוורץ נראה השבוע בשיחות הכנה למתמודדים חרדים חדשים לקראת שבת קודש בביה"ח שלוותה - הוד השרון.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר לרגל שמחת הולדת נכדו במנצ'סטר שבאנגליה, בן לבנו ר' מאיר אייכלר, חתן ראש הקהל דחסידי בעלזא במנצ'סטר ר' בנימין לייטנר.

ברכת מזל טוב למשנה לראש העיר ירושלים חיים כהן לרגל הולדת הנכד.

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת יוסי שטארק לרגל שמחת הולדת בנו השני בשעה טובה ומוצלחת. שטארק התפנק בבית חולים אסותא באשדוד והודה לצוות המחלקה שטיפלו ביולדת ובתינוק במסירות.

ברכת מזל טוב לעסקן ר' יוסי קורניק מאנטוורפן, מגדולי החסידים הדבקים ברבי בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל, אותו זכה לשמש, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. בחתונה ראה לייבל'ה מוזמנים מכל החוגים והעדות בחסידות גור. כמובן שהתמונות נשמרות לבל יתפרסמו.

ברכת מזל טוב לנתי קוט מלשכת ח"כ ישראל אייכלר לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למנכ"ל עזר מציון חיים פרוינד לרגל שמחת נישואי בנו, עם נכדת המשגיח רבי דן סגל.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית ליו"ר ארגון 'בלב אחד' ומייסד מוסדות קרעסטיר -רמת שלמה דוד ווייטמאן, להולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. שלום זכר יתקיים השבת בבית הכנסת זכרון ישעיה קרעסטיר ברמת שלמה ירושלים. הברית תתקיים ביום ראשון אצל האדמור מבאיאן.

לייבל'ה הגיע השבוע לשמחת האירוסין לבנו של העסקן הוותיק דודי גלויברמן. לשמחה הגיעו כל המי ומי להשתתף ביניהם רבנים ואדמו"רים.

ברכת מזל טוב למשב"ק של האדמו"ר ממכנובקא בעלזא הבחור החשוב שמואל לוריא, לרגל אירוסיו עם בת המשב"ק הרה"ח ר' שמשון בארד.

ברכת מזל טוב לסמנכ"ל מוסדות 'נתיב בנימין' הבה"ח נתי בקשי מירושלים לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת עב"ג למשפחת נאמן מבית שמש.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד