י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כוחות האופל"

בעקבות הסערה שעורר: לפיד מבהיר את דבריו

לאחר שעורר סערה כשהובן כי התכוון במילים "כוחות האופל" למצביעי גוש נתניהו, פרסם הערב ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד הבהרה כי התכוון אך ורק לבן גביר ותומכיו. האחרון לא נותר חייב ותקף

בעקבות הסערה שעורר: לפיד מבהיר את דבריו
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש ממשלת המעבר הצפוי, יאיר לפיד, קומם עליו את מצביעי הימין בגוש נתניהו, לאחר שכינה אותם "כוחות האופל". במהלך הצהרתו ביום שני על התפזרות הכנסת והליכה לבחירות, אמר לפיד: "מה שקרה בימים האחרונים, מה שקורה כאן הערב, היא הוכחה נוספת לזה שהמערכת הישראלית צריכה שינוי עמוק ותיקון גדול. לפני שנה התחלנו את התיקון הזה, אנחנו ממשיכים בו עכשיו, וממשיכים יחד. מה שאנחנו צריכים לעשות גם היום. לחזור לרעיון של אחדות ישראלית. לא לתת לכוחות האופל לפרק אותנו מבפנים. להזכיר לעצמנו שאנחנו אוהבים אחד את השני, אוהבים את המדינה שלנו, ורק ביחד ננצח".

המילים "כוחות האופל" קוממו כאמור את מצביעי הימין וגם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, העומד בראש המחנה הגיב ותקף את לפיד: "שמעתי בצער ולא האמנתי, יאיר לפיד אתה מתיימר להנהיג את מדינת ישראל? ואתה קורא למיליוני אזרחים שמאמינים במדינת ישראל ונלחמים למען המדינה שלנו, אתה קורא להם 'כוחות האופל'?...".

בעקבות הסערה שגלשה גם לרשתות החברתיות, כתב הערב לפיד והבהיר: "‏אני מבין שהיו אנשים, כולל ראש האופוזיציה, שנזקקו לתרגום של דברי על "כוחות האופל", אז בשמחה: התכוונתי לכל מי שמנסה למנוע מעם ישראל להתאחד ולהתחבר - המורשע בתמיכה בטרור איתמר בן גביר וחבורתו וכל אלה שמפעילים את מכונת הרעל של הפייק-ניוז במימון אוליגרכים זרים".

ח"כ איתמר בן גביר הגיב לראש ממשלת המעבר ותקף: "יאיר, גם אם תכתוב מאה פעמים ביום "בן גביר", לא תצליח למחוק את חרפת מכירת החיסול שעשית למדינת ישראל עבור אצבעות תומכי הטרור. טיבי יועצו של ערפאת, כסיף מכה השוטרים, וטאהא שתומך ברצח חיילי צה"ל הם השותפים הטבעיים שלך. ואתה מדבר על "כוחות האופל" מצחיק".

בתוך כך, אמש פרסם איתמר בן גביר סרטון שנראה כתחילת קמפיין הבחירות שלו, שבו הוא כביכול מציג שאינו מתרגש מיאיר לפיד שהחליט לשים אותו בראש הקמפיין שלו ומזהיר מפני התחזקותו בסקרים ומפני התמנותו לשר בממשלת נתניהו הבאה.

יאיר לפיד איתמר בן גביר בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד