י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"נפרסם ראיות"

חמאס: הידרדרות במצב אחד השבויים הישראלים

"חלה הידרדרות במצבו של אחד השבויים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה", כך טוען הערב ארגון הטרור חמאס | גורמים בישראל אמרו כי הם לא מכירים על שינוי כלשהו במצבם של השבויים הישראלים, אך הטענות נבדקות

חמאס: הידרדרות במצב אחד השבויים הישראלים
טקס סיום האקדמיה לשוטרים בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

ארגון חמאס הודיע הערב (שני) כי חלה הידרדרות פתאומית במצבו של אחד הישראלים המוחזקים ברצועת עזה. בישראל, לפי שעה, לא מכירים על שינוי כלשהו במצבם של השבויים הישראלים.

בהודעת דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו-עוביידה, נאמר כי "התרחשה הידרדרות רפואית של אחד מאסירי האויב הנמצאים בידי הזרוע". לדברי דובר הארגון, "בתוך כמה שעות נפרסם ראיות שיוכיחו זאת".

בידי ארגון הטרור מוחזקים, ככל הידוע, שני אזרחים ישראלים: אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א־סייד.

מנגיסטו, תושב אשקלון בעל לקות נפשית, חצה את גדר המערכת ב-7 בספטמבר 2014. בעבר טענו גורמים פלסטינים כי הוא הוחזק ברצועת עזה, אך שוחרר ועזב את הרצועה למצרים דרך המנהרות ברפיח, אולם ההערכות הן כי הוא עדיין בעזה. הישאם שעבאן א־סייד, הוא צעיר בדואי תושב חורה החולה בסכיזופרניה. בשנת 2015 חצה הישאם את גדר המערכת ומאז הוא מוחזק בידי חמאס.

גורמים ישראלים הטילו ספק באמינות ההודעה ששיגר הערב חמאס, אך לצד זאת, בלשכת ראש הממשלה נמנעו מלדחות אותה על הסף. בהודעה ששלחה הלשכה לשרי ומשרדי הממשלה, התבקשו הגורמים השונים שלא להגיב לטענות ארגון הטרור. הנימוק הרשמי: "לא ידוע האם הודעת הארגון נכונה או לא".

בישראל העלו אפשרויות נוספות לפשר ההודעה החריגה. בין היתר, גורמים ישראלים העריכו כי מדובר בנסיון להפעיל לחץ פסיכולוגי בנסיון לקדם משא ומתן לחילופי שבויים. עצם שיגור ההודעה, דקות לפני מהדורות החדשות, מחזק את התזה.

חמאס שבוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד