ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בכה בבית המשפט

20 חודשי מאסר למקורבם של טראמפ וג'וליאני

לב פרנס, מקורבו של רודי ג'וליאני, שהיה דמות בולטת בחקירת ניסיון ההדחה הראשונה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, נידון לשנה ושמונה חודשי מאסר בגין הונאה ופשעי מימון בקמפיין. השופט אמר כי הונאה הפכה ל"דרך של החיים" עבור פרנס. ג'וליאני היה עורך דינו של הנשיא באותו הזמן

20 חודשי מאסר למקורבם של טראמפ וג'וליאני
פרנס בראיון בעבר לרשת CNN צילום: צילום מסך

לב פרנס, בן 50, שהיה מקורב לנשיא ארצות הברית לשעבר טראמפ, נידון ל-20 חודשי מאסר בגין הונאה. הוא ביקש רחמים וטען כי שיתף פעולה עם חקירת הקונגרס של טראמפ. הוא נחקר לאחר שהתגלה כי פעל לגרום למנהיגים אוקראינים לחקור את בנו של הנשיא ג'ו ביידן.

השופט המחוזי בארה"ב ג'יי פול אואטקן לא נתן לפרנס קרדיט על הסיוע הזה, שהגיע רק לאחר שאיש העסקים יליד ברית המועצות הועמד לדין פלילי. אבל השופט עדיין הטיל עונש קל יותר משש השנים שביקשו התובעים. השופט גם חייב את פרנס לשלם פיצויים בסך 2.3 מיליון דולר.

התוכניות השונות שפרנס טווה כדי להשיג כסף שלטענת התובעים הניעו אורח חיים מפואר, הובילו את השופט אואטקן לומר שעבור פרנס, "הונאה הייתה בעצם דרך חיים, דרך לעשות עסקים". בפנייה לבית המשפט לפני פרסום גזר הדין, פרנס בכה והתנצל בפני מי שהפסיד כסף בהשקעה במיזמים העסקיים שלו.

ראיון של לב פרנס לרשת CNN על האשמות נגדו

"מה ששמעת נכון, כבודו. לא הייתי אדם טוב כל חיי. עשיתי טעויות. ואני מודה בזה", אמר פרנס. "אני רוצה להתנצל בפני כל הקורבנות שפגעתי בהם. כל אלה הם אנשים שהם חברים שלי, כולם אנשים שבטחו בי, ושיקרתי להם כדי לקדם את האג'נדה האישית שלי".

התיק הפלילי נגד פרנס לא היה קשור ישירות לעבודת עבור ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר לחץ על פקידים אוקראינים לפתוח בחקירה של בנו של ביידן, האנטר. במקום זאת, היא גילתה תרומות שנתן פרנס באופן לא חוקי למספר פוליטיקאים אמריקאים שהשתמשו בעושרו כדי להזניק עסק חוקי למריחואנה.

פרנס גם הודה באשמת קונספירציה של הונאה רשתית, והודה שהוא ושותף נתנו למשקיעים מידע כוזב על עסק בפלורידה, והבטיח להגן על אנשים מפני הונאה, אך הוא הונה אותם. רודי ג'וליאני, שעבד באותה תקופה כעורך דין אישי של טראמפ והעסיק את פרנס, אמר שהוא לא ידע דבר על הפשעים של פרנס.

דונלד טראמפ רודי ג'וליאני אוקראינה האנטר ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד