י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דורש הסגרה

ארדואן מזהיר את שבדיה ופינלנד: "עדיין ניתן לחסום את ההצטרפות לנאט"ו"

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי הוא עדיין יכול לחסום את הצטרפותן של שוודיה ופינלנד לברית נאט"ו, אם יתנערו מהסכם הכולל הסגרה של 73 בני אדם. ארדואן אמר שאם המדינות הנורדיות יחזרו מההסכם, אז הפרלמנט של טורקיה עדיין יהיה בעמדה שלא לאשרר את ההסכם

ארדואן מזהיר את שבדיה ופינלנד: "עדיין ניתן לחסום את ההצטרפות לנאט"ו"
ארדואן נואם בפסגה צילום: דוברות נשיא טורקיה

עם סיום פסגת נאט"ו ביום חמישי, הזהיר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כי הצטרפותן של שבדיה ופינלנד לנאט"ו עדיין עלולה להיחסם, אם המדינות לא ימלאו עד תום את ההסכם ביניהן, של הסגרת מבוקשים שנחשבים על ידי טורקיה. "מחבלים". ארדואן אמר כי שבדיה הבטיחה להסגיר 73 אנשים בעלי קשרים לכאורה למפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK) ולאיש הדת האמריקאי פתהוללה גולן, שארדואן טוען שהוא אחראי לניסיון ההפיכה ב-2016.

בתום הפסגה במדריד, ארדואן דיבר על מזכר בן 10 נקודות שנחתם עם פינלנד ושבדיה כניצחון דיפלומטי, ארדואן אמר שאם המדינות הנורדיות יחזרו מההסכם, אז הפרלמנט של טורקיה עדיין יהיה בעמדה שלא לאשרר את ההסכם.

"העסק הזה לא יעבוד אם לא נעביר את זה בפרלמנט שלנו", אמר ארדואן, "ראשית, שוודיה ופינלנד חייבות למלא את חובותיהן ואלו כבר מופיעות בטקסט, אבל אם הן לא ימלאו את אלה, אז כמובן, אין שום סיכוי שנשלח את זה לפרלמנט שלנו".

בחודש מאי אמר ארדואן למנהיגי שוודיה ופינלנד כי יחסום את הצעותיהם להצטרף לנאט"ו אלא אם הן "יעצרו את תמיכתם בקבוצות טרור המאיימות על הביטחון הלאומי של טורקיה". כשהוא מתכוון לקבוצות אופוזיציה שנטען כי הן פעילי טרור.

"בשבדיה, החוק השוודי מיושם על ידי בתי משפט עצמאיים. אזרחים שוודים אינם מוסגרים, ניתן להסגיר אזרחים שאינם שוודים לבקשת מדינות אחרות, אך רק אם זה תואם את החוק השוודי ואת האמנה האירופית", כך אמר שר המשפטים מורגן יוהנסון ביום חמישי בהצהרה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

נשיא פינלנד סאולי נייניסטו הדגיש כי פינלנד תונחה על ידי שלטון החוק בכל הנוגע להסגרות. "במקרה של הסגרות, נקפיד על החקיקה וההסכמים הבינלאומיים שלנו. בסופו של דבר, הסגרה היא שיקול דעת משפטי שאין לפוליטיקאים זכות להשפיע עליו", אמר נייניסטו. ראש נאט"ו, ינס סטולטנברג הביע ביטחון שפינלנד ושוודיה יהפכו לחברות נאט"ו מלאות ומצפה שהתהליך יושלם די מהר, אם כי לא נקבעה מסגרת זמן.

נאט''ו רג'פ טייפ ארדואן שוודיה פינלנד מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד