י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בוגרת בית יעקב

‏היועצת החרדית של ביידן: "אנחנו בהחלט מודאגים"

סגנית היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לענייני סייבר, בוגרת בית יעקב בארה"ב, מדברת בראיון לתקשורת הישראלית על האיום האיראני המחריף, הרצון של הסינים לגנוב ידע טכנולוגי מארה"ב והחשש שרוסיה תתערב שוב בבחירות. "ברור שהניסיונות להשפיע על בחירות היו חלק משיטת הפעולה של רוסיה כבר כמה שנים"

‏היועצת החרדית של ביידן: "אנחנו בהחלט מודאגים"
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

‏היועצת החרדית של נשיא ארה"ב, גו' ביידן, חנה (אן) נויברגר, סגנית היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לענייני סייבר, בוגרת בית יעקב, תושבת בולטימור, מדברת בריאיון לתקשורת הישראלית על האיום האיראני המחריף, הרצון של הסינים לגנוב ידע טכנולוגי מארה"ב - והחשש שרוסיה תתערב שוב בבחירות.

חנה נויברגר אומרת לעמיחי שטיין ב'כאן חדשות': "עם כל החששות אני ישנה טוב בלילה, אני חלק מקבוצה מדהימה, אבל מצד שני כשאני מתעוררת אני בודקת מה קרה לאורך הלילה". לגבי האיום האיראני בנושא הסייבר היא אומרת, "בהחלט, איראן, מדינות אחרות, אפילו פושעים, כולם משפרים את היכולות שלהם במרחב הסייבר, אנחנו בהחלט רואים איום הולך ומחריף מצד איראן בתחום הסייבר, ולמעשה זה תחום שבו מתקיים שיתוף פעולה בין האדוקים ביותר שיש, במסגרת יחסי ישראל ארצות הברית".

עוד אמרה, "האמריקנים מאמינים שנורמליזציה של היחסים של ישראל עם האזור, שוב בהתבסס על הקשרים שנרקמו עם הזמן בחשאי בכמה מגזרים, זו הדרך להגביר את היציבות באזור, וזו הדרך הטובה ביותר להתמודד עם איומים".

לגבי סין, אומרת נויברגר ל'כאן חדשות', כי "סין מתמקדת בבסיס הטכנולוגי של ארצות הברית, בניסיון לגנוב רכוש אינטלקטואלי, כדי לקדם את הכלכלה שלהם ואת הפיתוח הצבאי שלהם". לגבי החשש הישראלי מסין אמרה, "מדינות בעלות בסיס טכנולוגי מתקדם, שהן מובילות במחקר פיתוח וחדשנות כמו ישראל, בהחלט נחשבות מטרות עבור סין, כחלק מהמאמץ שלה להוביל בכל מיני תחומים טכנולוגיים".

לגבי האיום מרוסיה בשל תמיכתה באוקראינה, אומרת חנה נויברגר, "רוסיה תמיד השתמשה בסייבר כדי להשיג את מטרות הרוחב הגיאופוליטיות שלה, בין אם מדובר במה שהם עשו באוקראינה בשנת 2014 - 2015, ובין אם מדובר בתמיכה בפלישה התוקפנית הנרחבת יותר שלה, לאוקראינה מוקדם יותר השנה, אנחנו בהחלט מודאגים מהאיומים הנשקפים מרוסיה, בתגובה לסנקציות חסרות התקדים שאנו מטילים עליה".

לגבי ניסיון הרוסים להתערב בבחירות בארה"ב, היא אומרת "ברור שהנסיונות להשפיע על בחירות היו חלק משיטת הפעולה של רוסיה כבר כמה שנים, זה דבר שאנחנו מתכוננים אליו, יש לנו גישה ממשלתית שמטרתה להבטיח את אמינות הבחירות שלנו ויש לנו ביטחון רב באמינות הבחירות שלנו".

חנה נויברגר מגיעה מרקע לא צפוי, סבה וסבתה הם ניצולי שואה, והיא מגיעה ממשפחה של חסידי סאטמר, דוברת אנגלית, יידיש, עברית. נויברגר, מבולטימור, בוגרת בית ספר 'בית יעקב', עם ניסיון של למעלה מעשור ב-NSA הסוכנות לביטחון לאומי, מונתה לראש מנהלת אבטחת הסייבר של הסוכנות בשנת 2019. נויברגר זוכה להערכה רחבה ברחבי קהילת אבטחת הסייבר והמודיעין, המומחה המשפטי בן ויטס, ששיתף פעולה בעבר עם נויברגר בנושאים משפטיים ומודיעיניים, כינה אותה "מוכשרת בצורה בלתי רגילה".

הוריה של נויברגר היו בין בני הערובה שחולצו משדה התעופה אנטבה בשנת 1976. לדבריה, הבריחות של משפחתה - תחילה מהשואה ואחר כך באוגנדה - סייעו בעיצוב תפיסת עולמה. הוריה אינם ישראלים, אך בראיון שהעניקה לפני מספר שנים היא אמרה כי הפלסטינים שחטפו את טיסת אייר פראנס ידעו שאביה יהודי מכיוון שהוא חבש כיפה, אז הם החליטו להשאיר גם אותם עם שאר הישראלים.

 

ג'ו ביידן בית יעקב סין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד