ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כבר 84 יום

הרוסים חטפו את בנו של הפוליטיקאי שמתחנן לעולם להצילו

כוחות רוסים חטפו את בנו של פקיד עירוני בזפוריז'יה, האבא פתח בקמפיין ברשתות החברתיות ומבקש מכל מי שיכול להפעיל לחץ על הרוסים לשחרר את הבן שלו. היום הוא פרסם כי כבר 84 יום הילד איננו. "יש אנשים שאיבדו את ילדיהם, או שילדיהם מתו. יש הורים שילדיהם נעלמו ללא עקבות"

הרוסים חטפו את בנו של הפוליטיקאי שמתחנן לעולם להצילו
ולאד בוריאק צילום: באדיבות המשפחה

כמעט שלושה חודשים חלפו מאז נחטף ולאד בוריאק, נער אוקראיני על ידי הפולשים הרוסים. לדברי אביו, "הוא נלקח כבן ערובה" על ידי חיילים רוסים.

האב אולג בוריאק, ראש הממשל הצבאי בזפוריז'יה, בירת חבל זפוריז'יה, סבור שוולאד היה מטרה בגלל תפקידו הממשלתי הבכיר. האבא פתח בקמפיין ברשתות החברתיות ומבקש מכל מי שיכול להפעיל לחץ על הרוסים לשחרר את הבן שלו. היום הוא פרסם כי כבר 84 ימים חלפו מאז שבנו נעלם.

בעוד שכוחות רוסים שולטים כעת בארבעה מחוזות בזפוריז'יה, אזור דרום מזרחי על נהר הדנייפר, האזור של בוריאק נותר בידיים אוקראיניות. "אני לא אתן לאף אחד לקחת את זה", הוא אמר לאל ג'זירה בראיון טלפוני. אבל באשר לחטיפת בנו בן ה-16, בוריאק הוא מרגיש חסר אונים.

ב-8 באפריל, כחודש לאחר שכוחות רוסים כבשו את העיר מליטופול, התקדמה אט אט שיירה אזרחית של מכוניות שניסו להתפנות מהאזור הכבוש דרך מחסום מאויש בחיילים רוסים. הילד ולאד היה באחת מהמכוניות הללו, בדרכו לזפוריז'יה כדי להיות עם אביו.

לאחר שהחיילים בדקו את מסמכיו והבינו מיהו אביו, הוא הפך לקטין הראשון והיחיד, המוכר באוקראינה, שנלקח כבן ערובה למטרות פוליטיות כלפי חוץ. מאוחר יותר הוא הועבר למקום עם תנאים טובים, כעת יש לו גישה למקלחת ושירותים, ולטלפון נייד שבו השתמש כדי להתקשר לאביו. כדי להגן על בנו, בוריק אינו יכול לחשוף מה רוצים החוטפים של הילד או פרטים כלשהם על מה שחווה בנו.

"אני לא יכול להגיד מה הוא ראה או שמע. מבן ערובה הוא יכול להפוך לעד. וניתן להיפטר מעדים כאלה כדי שאף אחד לא יוכל למצוא את גופתם", אמר.

הוא סיפר כי הבן שלו שלח לו שיר של הבעת געגועים, "הבן שלי מעולם לא שלח לי שירים בעבר", הוא מספר. כשנשאל איך הוא מתמודד, בוריאק מפחית במהירות מהסבל שלו, ואומר שלאחרים באוקראינה יש "בעיות חמורות יותר". "יש אנשים שאיבדו את ילדיהם, או שילדיהם מתו. יש הורים שילדיהם נעלמו ללא עקבות".

בשנה שעברה דווח על 182 ילדים נעדרים במדינה. בשלושה חודשים של המלחמה, המספר הזה הגיע ל-2,200, חלק מהילדים נעדרים לאחר איבוד הקשר עם משפחותיהם עקב נזק לתשתית, או כשנגמר החשמל לטלפונים בזמן שהם מסתתרים מפצצות. בתרחישים הגרועים ביותר, ילדים נהרגים בהתקפות או נחטפים בכוח, כך לפי דו"ח של ארגון שעוקב אחר ילדים חטופים כדי להחזיר אותם למשפחות ש הארגון Missing Children Europe, בסיסו בבריסל - בלגיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה דונבאס חטיפת נערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד