ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרוג ופצועים יהודים

טבח במצעד החגיגי: "תיכנסו פנימה זה בית כנסת" | צפו בתיעוד

הרביעי ביולי הוא יום חגיגי בארה"ב, האמריקאים מציינים אותו כיום העצמאות של מדינתם | באחד הפרברים היהודיים ביותר של שיקגו אלמוני פתח באש לעבר חוגגים רבים | במקום הרוגים ופצועים רבים, מספר חרדים שעמדו בסמוך למקום נמלטו לבית חב"ד המקומי | צפו בתיעוד

טבח במצעד החגיגי: "תיכנסו פנימה זה בית כנסת" | צפו בתיעוד
נמלטים באמצע החגיגות צילום: chabad.org

שישה הרוגים, ו-26 נפצעו בהיילנד פארק, פרבר בשיקאגו אילינוי, בעיצומה של חגיגת הרביעי ביולי השנתית, החגיגה השנתית כוללת להקות מוזיקה ותוכניות בידור מיוחדות המושכות קהל של אלפים.

על פי הדיווח, עד כה אותרו לפחות שישה הרוגים ו-26 פצועים לאחר שאלמוני פתח באש לעבר הצועדים, כך דיווחה התקשורת המקומית.

הרשויות לא דיווחו רשמית על כמות נפגעים, אך עדי ראיה תיארו גופות מדממות מכוסות בשמיכות, על פי משרד החוץ הישראלי, מספר יהודים נפגעו באירוע.

מזק״א היחידה הבינלאומית נמסר כי בהמשך לאירוע ירי בשיקגו ארה״ב, במקום 6 הרוגים ועוד כ-30 נפגעים, בין ההרוגים יהודי מבוגר. היורה נמלט. דיווח על עוד מספר יהודים שנפגעו באירוע.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, שוחח עם הקונסול הכללי של ישראל בשיקגו, ינעם כהן, ושמע ממנו פרטים ראשונים על אירוע הירי הטרגי במהלך צעדת יום העצמאות של ארה"ב, באילנוי. כהן עידכן את ראש הממשלה על מאמצי הפינוי וההצלה, וכן עדכן אותו על נפגעים גם מהקהילה היהודית.

ראש הממשלה לפיד: "יום חג הפך לטרגדיה. מחשבותיי עם משפחות הקורבנות וכל העם האמריקני. היום, כמו תמיד, ישראל עומדת לצד ארה"ב".

בית חב"ד העמיד שולחן מחוץ למרכז שהציע לעוברים ושבים להניח תפילין או לקחת ערכת נרות שבת, והיה מאויש על ידי ארבעה צעירים מישיבת חב"ד 'אור אליהו' ליובאוויטש משיקגו.

מיכל שנוביץ, מנהלת של בית חב"ד בבית הכנסת המרכזי של השדרה המרכזית, הייתה מחוץ למרכז חב"ד הממוקם בלב מסלול המצעד, במרחק ארבעה רחובות בלבד מהירי. לפתע ראתה המונים רצים לעברה. "המצעד בקושי התחיל. פתאום אני רואה את כולם רצים לקראתנו", סיפרה שנוביץ לאתר Chabad.org. היא החלה לזרז אנשים להימלט למקום מבטחים בבית חב"ד הממוקם בסמוך. "תיכנסו פנימה, זה בית כנסת", היא צעקה לעוברים ושבים ההמומים.

יצויין כי במצעד השנתי קיימת נוכחות יהודית חזקה, כאשר חב"ד אשר מפעילה היבטים יהודיים כמו חנוכיית ענק במקום, מספקת חוויות יהודיות נוספות למשתתפים.

"הילדים שלנו היו במצעד, ליד בית הכנסת, עם הרבה אחרים", מספר עד ראיה נוסף, תושב המקום דוד ויסמן. "ברגע שהם שמעו שיש ירי, הם רצו הביתה, כולנו תפסנו מחסה בבית וחיכינו למציאת היורה, אנשים פרסמו בקבוצת הוואטסאפ הקהילתית שלנו שהם בסדר".

שיקגו ירי יום העצמאות חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד