כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אדם מסוכן"

חברת הקונגרס הרפובליקנית פועלת למנוע כהונה נוספת של טראמפ

חברת הקונגרס ליז צ'ייני, אחת משני רפובליקנים בלבד בוועדה שבודקת את המהומות בקפיטול, אמרה בראיון כי היא מנסה למנוע מטראמפ לחזור לנשיאות, אך גם התעקשה שהוועדה היא ניטרלית. "מטרת השימועים היא לוודא שהאמריקאים יבינו מה קרה, טראמפ מסוכן"

חברת הקונגרס הרפובליקנית פועלת למנוע כהונה נוספת של טראמפ
קמפיין הבחירות של טראמפ צילום: קמפיין הבחירות של טראמפ

חברת הקונגרס ליז צ'ייני, אחת משני רפובליקנים בלבד בוועדה שבודקת את המהומות בקפיטול ב-6 בינואר לאחר הבחירות האחרונות בארה"ב, הודתה בראיון לרשת ABC כי היא מנסה למנוע מטראמפ לחזור ולהפוך לנשיא, אך גם התעקשה שהוועדה היא ניטרלית.

"אני לא רוצה שתעביר את הרושם שאיכשהו הדיונים הם פוליטיים", אמרה. "מכיוון שמטרת השימועים היא לוודא שהאמריקאים יבינו מה קרה, לעזור ליידע לגבי שינויים חקיקתיים שאולי נצטרך לבצע. אבל אני חושבת שזה גם כך, שאין דבר אחד שלמדתי בזמן שהיינו מעורבים בחקירה הזו שגרם לי פחות לדאוג".

עוד אמרה, "ואני חושבת שאין ספק, אני מתכוונת שאדם מסוכן כמו דונלד טראמפ לעולם לא יכול להיות בשום מקום ליד החדר הסגלגל לעולם, אני חושבת שהוא לא יכול להיות מועמד המפלגה הרפובליקנית ואני לא חושבת שהמפלגה תשרוד את זה", הוסיפה.

"אני מאמינה במפלגה, ואני מאמינה במה שהמפלגה יכולה להיות ובמה שהמפלגה יכולה לייצג, ואני לא מוכנה לוותר על זה. לאלו מאיתנו המאמינים בעקרונות הרפובליקניים מוטלת האחריות להוביל את המפלגה לאן שהיא יכולה להיות". צ'ייני אמרה שהיא תשקול להתמודד בעצמה לנשיאות ב-2024, אבל היא לא חושבת על זה כרגע.

"אני חושבת על זה פחות במונחים של החלטה לגבי התמודדות לתפקיד ויותר במונחים של בתור אמריקאית, וכמי שנמצאת כעת בתפקיד אמון הציבור, איך אני מוודא שאני עושה הכל, שאני יכולה לעשות את הדבר הנכון, לעשות את מה שאני יודע שנכון למדינה ולהגן על החוקה שלנו" אמרה.

דונלד טראמפ מהומות הקפיטול רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד