כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שני יהודים נרצחו

המשטרה לכדה את הרוצח שטבח במצעד יום העצמאות

משטרת שיקגו עצרה את רוברט קרימו, לאחר מרדף קצר בכביש "ללא תקריות", שעות לאחר שרצח ששה בני אדם ופצע עשרות. חמישה בני אדם נרצחו במקום, ועשרות נוספים פונו לבתי חולים, חלקם במצב קשה מאוד, אחד מהם מת מפצעיו לאח"מ בבית חולים | בין הקורבנות שני יהודים

המשטרה לכדה את הרוצח שטבח במצעד יום העצמאות
רוברט קרימו צילום: מתוך פייסבוק

לו ג'וגמן, מפקד משטרת היילנד פארק בשיקגו הודיע הלילה (שלישי) לתקשורת האמריקאית כי מספר שעות לאחר אירוע הירי בחגיגות יום העצמאות, נעצר רוברט קרימו, בן ה-22 בחשד לביצוע הטבח.

הוא רצח שישה חוגגים ופצע כ-40 נוספים לאחר שפתח בירי במצעד היילנד פארק. כך מסרו הרשויות. זמן קצר לאחר השעה 10:00 בבוקר - שעון מקומי, כשהמצעד במרכז היילנד פארק יצא לדרך, החל היורה לירות לתוך ההמון מגג בניין. החמוש נמלט, כוחות אכיפת החוק פתחו במצוד, ונמסר כי "רובה רב עוצמה" נמצא על ידי המשטרה.

חמישה בני אדם נרצחו במקום ועשרות נוספים פונו לבתי חולים, חלקם במצב קשה מאוד, אחד מהם מת מפצעיו בבית חולים. בתיעוד קשה מהזירה (נחסוך מכם את המראות הקשים י.פ) נראה דם רב על המדרכה, בקרבת מקום פוזרו כיסאות, צעצועים ושמיכות, שנותרו מאחור לאחר בריחת החוגגים. בין ההרוגים והפצועים ישנם יהודים מבני הקהילה היהודית, גבר ואישה אחת.

זואי פאבלצ'ק, שהשתתפה במצעד יום העצמאות עם אביה, אמרה לרשת CNN שהמשתתפים במצעד חשבו בתחילה שהיריות הם זיקוקין. "אבל הבנתי שמשהו לא בסדר. תפסתי את אבא שלי והתחלתי לרוץ. פתאום כולם מאחורינו התחילו לרוץ", אמרה. "הסתכלתי אחורה וראיתי בחורה שנורתה ונהרגה".

החשוד ברצח, רוברט קרימו.

היא סיפרה עוד כי הם התחבאו מאחורי פח אשפה במשך כשעה עד שהמשטרה העבירה אותם לחנות מוצרי ספורט ואז בסופו של דבר ליוו אותם בחזרה למכונית שלהם. היא ראתה אדם אחד שנורה באוזן ודם מילא את פניו וכן ילדה נוספת שנורתה ברגלה, לדבריה: "זה נראה כמו אזור קרב, וזה מגעיל. זה ממש מגעיל".

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה הרוצח מציג כביכול פטריוטיות עם דגלי ארה"ב, ונראה לבוש כמי שמוכן לקרב.

יום העצמאות טבח המונים שיקגו רוברט קרימו הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד