י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
כוח וגנר בפעולה

המחיר שרוסיה משלמת לאסירים שיוצאים לחזית לצוד "נאצים"

רוסיה מבטיחה לבטל את עונשי המאסר וכתבי אישום של פושעים ולשלם להם 4,000 דולר, אם הם יחזרו בחיים לאחר לחימה של שישה חודשים באוקראינה, כך אמרו מקורות שדיברו עם אסירים בבתי הכלא בסנט פטרסבורג, שם נאמר להם שהם יצדו "נאצים". החברה הצבאית הפרטית וגנר, עומדת מאחורי מסע הגיוס

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

רוסיה מגייסת אסירים להילחם באוקראינה עם הבטחה של כמעט 4,000 דולר מענק, ועונשם יבוטל אם יחזרו בחיים לאחר שישה חודשים. אסירים מגויסים באופן פעיל בבתי הכלא בסנט פטרסבורג, כך דווח ה'דיילי מייל'. לאסירים נאמר שהם יוצבו בחזית כדי לצוד "נאצים" באוקראינה, מה שלמעשה הופך אותם לבשר תותחים. החברה הצבאית הפרטית וגנר נתפסת כעובדת יחד עם הכוחות המזוינים של פוטין ועם קשרים הדוקים בקרמלין.

על פי הדיווחים, גם שירות הביטחון הרוסי ה-FSB בראשותו של פוטין, מעורב. אם הדיווחים נכונים, נראה כי ייאוש של רוסיה לגייס חיילים ממקומות בלתי צפויים גובר, מפקדים מודאגים ממחסור בכוח אדם. קרוב משפחה של מורשע אחד אמר: "מה שנקרא 'פקחים' הגיעו ליבלונבקה ביום שישי בערב, הם דיברו עם מורשעים וביקשו מהם להגן על המולדת, לקרובי המשפחה שלי נאמר זאת: "קשה מאוד למצוא נאצים, הם מוכנים היטב", אתה תהיה בחיל החלוץ, תעזור למצוא את הנאצים זו הסיבה שלא כולם יחזרו".

"בהתחלה אמרו שכ-20 אחוז יחזרו, ואז אמרו שכמעט אף אחד לא יחזור". לאלו שישרדו מובטח פרס של 200,000 רובל כ-4000 דולר וחנינה. ואם הוא ימות, הם מבטיחים לשלם למשפחה 5 מיליון רובל כ-100,000 דולר.

"אבל זה הכל מילים, זה לא יירשם בשום מקום על הנייר, לא יהיה מסמך". תחילה מבצע הגיוס היה רק ​​עבור אלה עם שירות צבאי קודם, אך כעת נראה כי הוא פתוח לכל המורשעים, אם כי לא לפושעים המרצים עונש של 20 שנה או יותר על פשעים כמו רצח. האסירים יישלחו למלחמה ללא דרכונים או תעודות זיהוי.

"למורשעים אומרים בגלוי שלא יהיו להם לא מסמכים ולא תגים, וגופותיהם לא יימסרו לקרוביהם במקרה שהם יהרגו", אמר מקור בכלא. אלה שנבחרו לאחר שהסכימו להילחם נלקחו כמעט מיד. הגברים חתמו על חוזה עם וגנר, כך נטען.

כוח וגנר הוא צבא פרטי שמבצע עבודות מלוכלכות עבור פוטין, כך שרוסיה לא נקשרת למעשי הזוועה ופשעי המלחמה שהם עושים. מספר עיתונאים שניסו לחקור אחר הקבוצה, מצאו את מותם בנסיבות מסתוריות.

הקבוצה האפלה נקשרה לשורה של רציחות, ופשעי מלחמה ברחבי העולם. לפני אוקראינה, הם היו פעילים בסוריה, ופיתחו מוניטין של אכזריות, לוחמי וגנר נפרסו גם במאלי שבאפריקה, וסייעו לחונטה הצבאית שהפילה את הממשלה בהפיכה צבאית ב-2020.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד