י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מיואשים

ארה"ב: השיחות עם איראן בקטאר היו בזבוז זמן

השליח המיוחד של ארה"ב לאיראן רוברט מאלי, אמר כי שיחות קטאר בשבוע שעבר בין טהראן לוושינגטון היו בזבוז זמן. "האיחוד האירופי בתפקידו כמתאם רצה לנסות עוד מאמץ, ולכן הם הזמינו את שתי המשלחות בתקווה שהאיראנים יראו משהו, קצת נכונות להגיע להסכם, אנחנו אמרנו שאנחנו מוכנים לקחת את ההסכם, אך החלק שלא אמר כן היא איראן"

ארה"ב: השיחות עם איראן בקטאר היו בזבוז זמן
שיחות הגרעין עם איראן בווינה בדצמבר 2021 צילום: Iran international

השליח המיוחד של ארה"ב לאיראן רוברט מאלי אמר ביום שלישי לתקשורת בארה"ב כי שיחות קטאר בשבוע שעבר בין טהראן לוושינגטון היו בזבוז זמן. "האיחוד האירופי בתפקידו כמתאם רצה לנסות עוד מאמץ, לפחות עוד מאמץ קטן, ולכן הם הזמינו את שתי המשלחות (מאיראן ומארה"ב) להיפגש בדוחא בתקווה שהאיראנים יראו משהו, קצת נכונות להגיע להסכם" אמר מאלי, שהוביל את המשא ומתן של ארצות הברית בדוחא.

מאלי אמר כי האיחוד האירופי בראשות אנריקה מורה פעל כמתווך בקטאר, "הניח על השולחן קווים מפורטים מאוד של מה שהם חושבים שתהיה תוצאה הוגנת, ואמרנו שאנחנו מוכנים לקחת את ההסכם הזה, החלק שלא אמר כן היא איראן". מאלי אמר כי בנוגע למשא ומתן עם האיראנים "נראה כי בשלב זה הם אינם מסוגלים לספק תשובות, מה שהופך את השיחות העקיפות ליותר מקצת אירוע מבוזבז".

מאלי עקץ את איראן על חילוקי הדעות במשטר האיראני, "הדיון שבאמת צריך להתקיים כרגע הוא לא כל כך בינינו לבין איראן, למרות שאנחנו מוכנים לקיים את זה", אמר מאלי. "אלא זה בין איראן לבינה, הם צריכים להגיע למסקנה אם הם מוכנים כעת לחזור לעמוד בהסכם".

איראן ארה''ב הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד