כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תכנן את הטבח מראש

החשוד בטבח התחפש לאשה כדי להיטמע בקהל

שבעה נרצחים וכ-30 פצועים בטבח שביצע צעיר פסיכופת בן 22 פסיכופת בהיילנד פארק, פרבר אמיד בשיקגו. המשטרה טוענת כי היא עדיין מחברת ראיות מהירי, שבמהלכו החשוד ירה יותר מ-70 כדורים. הוא השתמש בתחפושת כדי להימלט מהמקום, כשהלך לבית אמו לבוש בבגדי נשים

החשוד בטבח התחפש לאשה כדי להיטמע בקהל
הרוצח מחופש לאשה צילום: צילום מסך

רשויות אכיפת החוק מאמינות שרוברט קרימו בן ה-22, החשוד בביצוע הטבח בהיילנד פארק בבוקר יום שני, העצור כרגע בידי המשטרה, רכש באופן חוקי את הרובה שבו השתמש בטבח החוגגים ביום העצמאות בארה"ב. הרשויות טוענות כי הכל היה מתוכנן מראש, וכי הרוצח שהתחפש לאשה ניסה להיטמע בין הקהל שנמלט. בדברים במסיבת עיתונאים, דובר המשטרה כריס קובלי, אמר שהם מאמינים שהחשוד השתמש בתחפושת כדי להימלט מהמקום, כשהלך לבית אמו לבוש בבגדי נשים.

"הוא השתלב ממש עם כולם בזמן שהם החלו לרוץ כמעט כאילו הוא גם צופה תמים", אמר קובלי במסיבת עיתונאים. החוקר סבור שהתחפושת של החשוד אפשרה לו להסתיר את קעקוע הפנים שלו ולסייע בבריחתו.

השוטרים מאמינים כי קורבנות היילנד פארק היו ממוקדים באקראי, ללא מידע המצביע על כך שהמתקפה נבעה משנאה גזענית או דתית. הרשויות עדיין בוחנות אילו אישומים פליליים להגיש נגד קרימו, שלדעתם פעל לבדו.

כזכור, ביום שני רצח רוברט קרימו, בן ה-22 שישה בני אדם, בהם יהודים ופצע עשרות נוספים במהלך צעדת יום העצמאות של ארה"ב שנחגגה בהיילנד פארק, פרבר בעיר שיקגו שבמדינת אילינוי.

בספטמבר 2019, חבר ממשפחתו של קרימו דיווח למשטרה שקרימו עומד "להרוג את כולם", וכי יש לו אוסף סכינים, המשטרה החרימה בפשיטה על ביתו, 16 ​​סכינים, פגיון וחרב, אך לא הייתה סיבה סבירה לעצור את קרימו באותו זמן, כך לפי המשטרה.

לפחות שליש מ-30,000 התושבים בפרבר שלאורך אגם מישיגן כ-40 קילומטרים צפונית לשיקגו הם יהודים, על פי כמה הערכות, והם כוללים ישראלים רבים. הירי ההמוני בהיילנד פארק, אילינוי, אחד הפרברים היהודיים הגדולים ביותר באזור שיקגו, הוא אירוע הירי ה-300 שמתרחש השנה בארצות הברית.

טבח שיקאגו ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד