י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אסור להיכנע לטרור"

חבר הפרלמנט החרדי הפגין נגד עסקה עם איראן

ועדת הפרלמנט הבלגי דחתה לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת החוק שהגישו מספר מחוקקים בלגים, שתאפשר לשחרר מהכלא אזרח איראני הכלוא לשנים רבות בבלגיה לאחר שתכנן פיגועים קשים, תמורת אזרח בלגי שנעצר באיראן כבן ערובה. "זה יזמין עוד טרור ושפיכות דמים ברחובות אירופה, אנחנו חייבים לוודא שהאמנה לא מאושרת ולהילחם על כך ללא הפסקה"

חבר הפרלמנט החרדי הפגין נגד עסקה עם איראן
חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך נואם בעצרת צילום: צילום מסך

מחוקקים בלגים דנו היום (רביעי) בהסכם חילופי שבויים עם טהראן שיביא לשחרור דיפלומט איראני שהורשע בטרור בתמורה לשחרורו של בלגי הכלוא באיראן. שר המשפטים וינסנט ואן קוויקנבורן לחץ בוועדת יחסי החוץ של הבית התחתון של בלגיה לתמוך בהסכם, אך מחוקקים בלגים יוצאים נגד העסקה. חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך אף ארגן מחאה מחוץ לפרלמנט.

"חיי אנשים מונחים על כף המאזניים", אמר השר, והוסיף כי איום אחד שהתממש היה מעצרו של גבר בעל אזרחות בלגית באיראן מאז פברואר. מחוקקים רבים דיברו על האפשרות של חילופי אסירים כדי להבטיח את שחרורו של האיש שזוהה כעובד סיוע בן 41, אקדמאי שבדי-איראני אחמדרזה דג'לאלי, שלימד בבלגיה ונידון למוות באיראן.

איראן קראה לשחרר את אסדאללה אסאדי, שנידון ל-20 שנות מאסר בבלגיה ב-2021 לאחר שתכנן פיגועים שסוכלו ב-2018. קבוצות ופעילים איראניים רבים, כמו גם בכירים אמריקאים לשעבר, הפצירו בפרלמנט הבלגי לא לאשר את החוק, הם ציינו כי זה "סיכון מוגבר לטרור איראני חדש".

כמה מחוקקים הביעו דאגה כי זה עלול לעודד את איראן או אחרים לחטוף בלגים נוספים. "האם זה יפתח את הדלת למעין דיפלומטיה של בני ערובה?" תהו חברי פרלמנט בלגים.

הוועדה הייתה אמורה להצביע על הצעת החוק אתמול ביום שלישי, אך דחתה את המושב להיום לאחר כמעט ארבע שעות של דיון. בשעה האחרונה ההצעה לקדם את האמנה עברה בפרלמנט, וההצבעה על החוק תתקיים ביום חמישי בשבוע הבא.

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך ארגן מחאה מחוץ לפרלמנט הבוקר. פרייליך נאם בעצרת המחאה מחוץ לבניין הפרלמנט הפדרלי במחאה על "העסקה המבישה שתגרום לבלגיה לשחרר מחבל מורשע מהכלא ולחזור לאיראן". הוא אמר בעצרת כי "זה יזמין עוד טרור ושפיכות דמים ברחובות אירופה, אנחנו חייבים לוודא שהאמנה לא מאושרת ולהילחם על כך ללא הפסקה".

הדיפלומט האיראני אסדאללה אסאדי הורשע בשנת 2021 על ידי בית משפט בלגי בגין תכנון מתקפת טרור בקנה מידה גדול, שלמרבה המזל לא צלח, ב-2018, בין היתר הוא תכנן הפצצה של ועידה של מועצת ההתנגדות הלאומית של איראן בפריז צרפת, מאות רבות של אנשים, כולל פקידי ממשל מרכזיים בארה"ב וחברי הקונגרס, היו אמורים להיות נוכחים בפגישה זו. כיום איראן מנסה באופן פעיל להשיג שחרור מוקדם של אסאדי, אשר מרצה עונש של 20 שנה בכלא הבלגי.

מיכאל פרייליך איראן בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד