י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
מחסלים את הבובות

מנהיג העיר האוקראינית הכבושה נהרג ממכונית תופת

הממשל הצבאי אזרחי התומך במוסקבה, מסר כי יבגני יונאקוב, המנהל הראשי של עיירת וליקיי בורלוק, נהרג על ידי קבוצת חבלה וסיור אוקראינית, כוחות רוסים כבשו חלקית את אזור חרקוב, אך העיר בעלת השם השנייה בגודלה באוקראינה נותרה בשליטתה של קייב

מנהיג העיר האוקראינית הכבושה נהרג ממכונית תופת
מכונית תופת: אילוסטרציה צילום: Pixabay

המנהיג הזמני שמינתה רוסיה בעיירה קטנה במזרח אוקראינה שנמצאת תחת הכיבוש הרוסי של מחוז חרקוב באוקראינה, נהרג מפגיעת מכונית תופת של חבלנים אוקראינים, כך מסרו רשויות הכיבוש האזוריות.

הממשל הצבאי-אזרחי התומך במוסקבה אמר כי יבגני יונאקוב, המנהל הראשי של עיירת וליקיי בורלוק, נהרג על ידי קבוצת חבלה וסיור אוקראינית, כך דיווחה ביום שני סוכנות הידיעות הרוסית TASS.

הממשל שהוקם לאחרונה באזור, כינה את הפיצוץ "פיגוע טרור" שאורגן על ידי הרשויות האוקראיניות. בעוד שרוסיה אמרה במפורש שהיא רוצה לקחת את המחוזות לוהאנסק ודונייצק במזרח אוקראינה משליטתה של קייב, היא לא מראה שום סימן לרצון לוותר על שטחים אחרים שהיא תפסה מאז פלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר. כוחות רוסים כבשו חלקית את אזור חרקוב, אך העיר בעלת השם השנייה בגודלה באוקראינה נותרה בשליטתה של קייב.

סוכנות הידיעות הרוסית TASS מסרה כי הרשויות הנתמכות על ידי רוסיה יהיו מבוססות בעיר קופיאנסק, במזרח אזור חרקוב. מפקד המשטרה לשעבר, ויטלי גנצ'ב, יעמוד בראש הממשל. השלטונות הרוסיים הקימו בעבר ממשלים פרו-מוסקביים באזור הדרומי הכבוש של חרסון ובאזור הכבוש החלקי של זפוריז'יה. התקפות נגד פקידים פרו-מוסקביים גברו בשני האזורים בשבועות האחרונים.

כמו כן, ביום שני דיווחו רשויות הכיבוש בזפוריז'יה כי אנדריי סיגוטה, ראש המחוז של מליטופול, אחת הערים הראשונות שנפלו בידי הכוחות הרוסיים, נמלט מניסיון חיסול לאחר ירי לעבר ביתו.

ולדימיר רוגוב, בכיר בממשל האזרחי-צבאי של מחוז זפוריז'יה שמונה על ידי רוסיה, אמר בערוץ הטלגרם שלו כי המתנקש נהרג בקרב יריות. ראש המודיעין הצבאי האוקראיני סירב להתייחס למאמצי ההתנגדות המפלגתית בשטחים הכבושים, אך אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "האנשים שבגדו באוקראינה וכל העלובים האלה שבאו לכאן כדי להרוס את ארצנו יושמדו".

מלחמת אוקראינה רוסיה מכונית תופת בובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד