כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"מתי זה יסתיים?"

פוטין זועם לאחר ש-12 קצינים 'נמחקו במכה אחת'

מכה נוספת לרוסים, מערכת ההגנה שלהם כשלה, והכוחות ספגו מכה נוספת לאחר שעל פי הדיווחים 12 קצינים נהרגו בפעם אחת | מכה שהותירה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זועם על כישלונות ההגנה | טילים שוגרו לעבר אזור כבוש באוקראינה שבו שהו קצינים בכירים, כולל גנרלים וקולונלים

פוטין זועם לאחר ש-12 קצינים 'נמחקו במכה אחת'
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

רוסיה ספגה עוד אובדן קריטי בפלישה לאוקראינה לאחר שמשגר טילים שסופק על ידי ארה"ב הרס עמדת פיקוד רוסית, והותיר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זועם. טילי ה'הימארס' (HIMARS) שוגרו לעבר אזור כבוש באוקראינה שבו שהו 12 קצינים בכירים, כולל גנרלים וקולונלים.

הטילים נורו לעבר צ'ורנובאיבקה באזור חרסון, כשהמתקפה זוכה לשבחים רבים בתוך אוקראינה על הדיפת כוחות רוסים שממשיכים בפלישה שלהם בתוך מזרח אוקראינה. הפגיעה באזור, לצד מותם המדווח של 12 בכירים, כללה גם הרס של מערכות נשק וציוד צבאי באזור.

על פי הדיווחים באוקראינה, מקורות פרו-רוסים זעמו על ההתקפות, כאשר כתב הטלוויזיה הממלכתית הרוסית אלכסנדר סלדקוב אמר בכעס כי אוקראינה "פגעה מספר פעמים במרכזי קבלת ההחלטות שלנו עם תוצאות". סלדקוב המשיך: "המרכזים קטנים אבל חשובים, לא אכתוב כאן איפה, מתי, כמה ומי נפגע כדי לא למסור סודות צבאיים, השאלה שלי היא פשוטה: מתי זה יסתיים? האם אפשר סוף סוף לתת אמצעים לעצור את התקפות הטילים הללו?".

דיווח אחד טען שפוטין כל כך זעם עד שהוא הצביע כעת על שעיר לעזאזל, כשבעלי בריתו שלו עלולים לחטוף את האשמה בכישלון מערכת ההגנה מפני טילים S-400. ראש הממשלה לשעבר מיכאיל פרדקוב עלול להיות מפוטר מתפקידו כאחראי ההגנה, ואף לעמוד בפני צעדים פליליים בשל הכישלון ההגנתי, וכך גם מנכ"ל חברת הנשק בבעלות המדינה יאן נוביקוב.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד