כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
20 ימים לפני שיכנס לתוקף

הזדמנות לביטול רפורמת הטלפונים הכשרים; הליכוד מונע ומעכב

רפורמת הטלפונים הכשרים אותה הוביל בשנה האחרונה שר התקשורת יועז הנדל, עתידה להיכנס לתוקף בעוד פחות משלושה שבועות | הנציגים החרדים שהובילו בתקופה האחרונה מהלך שיטרפד את המתווה של הנדל, נתקלים בסירוב מוחלט לשיתוף פעולה מצד הליכוד | הסיפור המלא

הזדמנות לביטול רפורמת הטלפונים הכשרים; הליכוד מונע ומעכב
אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

בעוד 20 תיכנס לתוקף רפורמת הטלפונים הכשרים שמבטלת את הקומה הכשרה ותאפשר ניוד מספרים כשרים למספרים פתוחים. במפלגות החרדיות מנסים לנצל את הדחתו של השר יועז הנדל מ'תקווה חדשה' ולהשלים את חוק התקשורת אותו יזמו בסיעות החרדיות, מהלך שיבטל את הרפורמה ויעגן את הקומה הכשרה בחוק.

הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה במסגרת ההסכמות ערב פיזור הכנסת, וכעת מנסים בסיעות החרדיות להביא לדיל מול הקואליציה על השלמת החקיקה בקריאה שנייה ושלישית בימים הקרובים כדי למנוע את כניסת הרפורמה לתוקף.

בתמורה, החרדים מציעים לקואליציה להעביר חוקים שחשובים עבורם, בין הייתר הוצע לתמוך בחוק המטרו שתקוע כבר שבועות ארוכים, אך בליכוד סירבו לאשר את שילוב החוק במסגרת ההסכמות שהושגו קודם התפזרות הכנסת.

מי שמונע את קידום הדיל אלה חברי הליכוד שהודיעו לחרדים כי לא יקדמו אף חקיקה קודם הפריימריז, כדי לא לסייע למי מהמועמדים בהעברת חוקים, כך למעשה בשל הליכוד, הדיל לא יצא לפועל וביטול הקומה הכשרה יכנס לתקוף.

בקואליציה מוכנים לשלם מחיר על העברת חוק המטרו, שעות לפיזור הכנסת הוצע דיל על ביטול ההכרזה על ח״כ עמיחי שיקלי כפורש בתמורה לתמיכה בחוק ונציגי הקואליציה דחו את ההצעה, אלא שהשבוע שיקלי קיבל את אותה הזדמנות על ידי שופטי בית המשפט המחוזי ובכך למעשה התפאשר לו להתפטר מהכנסת ולהתמודד בסיעה קיימת.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר השבוע "אני סברתי שנכון לקבל את ההצעה לבטל את הכרזת שיקלי כפורש, בתמורה להעברת חוק המטרו ולשים את טובת האזרחים לפני הכל. ראשי מפלגות בקואליציה שהתנגדו אז, לא רק שוויתרו על הפרויקט התשתיתי הכי גדול בתולדות מדינת ישראל אלא גם "יזכו" לראות את שיקלי מתמודד במפלגה קיימת".

בקואליציה כאמור עדיין לא מתייאשים, שר האוצר ליברמן אומר כי "עדיין לא מאוחר לשים את האינטרס הלאומי בראש סדר העדיפויות, לכנס את המליאה ולהעביר את חוק המטרו". אך לא ברור אם גם במחיר של העברת חוק שיסייע לציבור החרדי.

הקומה הכשרה יועז הנדל הליכוד רפורמת הסלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד