י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בעשרות אלפי ש"ח

חקירה סמויה חשפה את עוקץ כרטיסי החיוב המתוחכם

חקירת סמויה של חוקרי ההונאה במשטרת ישראל, חשפה עוקץ כרטיסי חיוב מתוחכם בסכום מצטבר של עשרות אלפי שקלים, ע"י 4 צעירים תושבי הדרום

חקירה סמויה חשפה את עוקץ כרטיסי החיוב המתוחכם
כרטיס אשראי. אילוסטרציה צילום: unsplash

יחידת ההונאה של המחוז הדרומי יחד עם יחידות מיוחדות מחוזיות, ניהלו מזה כחודשיים חקירה סמויה בחשד לעוקץ פרטי כרטיסי חיוב, בו נפלו קורבן מעל 25 אנשים מהדרום והמרכז, שעל חשבונם יצאו החשודים למסע קניות, ורכשו רכוש בשווי מצטבר של עשרות אלפי שקלים.

חוקרי ההונאה חשפו את דפוס פעולתם של החשודים, בו נהגו לפי החשד לאתר קבלות וחשבוניות בעיקר מבתי עסק המבצעים משלוחי מזון, שכן על אלו רשומים פרטי הלקוח, וכן פרטים מזהים נוספים כגון מספר הטלפון.

בשלב זה, עפ"י החשד יצרו החשודים קשר עם הקורבנות, והצליחו באמתלות שונות תוך התחזות לנציגי בית העסק / חברת האשראי, להשיג במרמה את פרטי כרטיסי החיוב שלהם, אותם הזינו באפליקציות שונות המשמשות לתשלום, שאפשרו להם לבצע חיוב של הכרטיסים באמצעות מכשירם הנייד.

עוד עלה החשד, שהחשודים הצליחו באמתלה לקבל גישה לחשבון בנק פרטי של אישה, דרכו הצליחו לגבות מעל 60 אלף ש"ח, אותם גרפו עפ"י החשד לכיסם.

חוקרי ההונאה יחד עם יחידות מיוחדות במחוז דרום, שהתחקו אחר זהותם של 4 החשודים (17-22, באר שבע), עצרו אותם במהלך היממה האחרונה, לחקירה בחשד לקבלת דבר במרמה ועבירות בכרטיסי חיוב, ובחיפוש שנערך נתפס בביתו של אחד החשודים רימון הלם וברכב נתפסו קבלות ששימשו עפ"י החשד לביצוע עבירה ובהם פרטי הקורבנות.

בשעה זו (שלישי) מובאים בפני בימ"ש השלום בב"ש, 3 מהחשודים, בבקשה להאריך את מעצרם.

הונאה כרטיס חיוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד