כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"אני לא הולך לשום מקום"

צפו: הנדל מאשים את החרדים בנפילתו הפוליטית

השר הנדל קיים הערב כנס תומכים בשוהם ואמר בין הייתר: "אנחנו אנשי ימין ממלכתי. העולם השתגע. מכריחים אותנו לבחור בין ביביזם לשמאל-מרכז, בין סמוטריץ' לרשימה המשותפת" • הוא תקף את החרדים שמחרימים אותו בגלל מאבקו נגד הקומה הכשרה והבהיר לתומכיו: "יש לנו קול. ויש לנו בית אמיתי. הוא גדול ועצמתי ממה שמישהו מדמיין. אני לא הולך לשום מקום" • צפו בדבריו 

צפו: הנדל מאשים את החרדים בנפילתו הפוליטית
יועז הנדל צילום: יונתן שאול, פלאש 90

שר התקשורת יועז הנדל קיים הערב (שלישי) כנס תומכים ביישוב שוהם, בו השתתפו בין היתר חה"כ צביקה האוזר, ראשי מועצות ועשרות מתומכיו של הנדל שעדיין לא ברור אם והיכן יתמודד בבחירות, לאחר שגדעון סער הותיר אותי ללא בית פוליטי מחוץ למיזוג מפלגות 'כחול לבן - התקווה החדשה'.

בדבריו התייחס השר הנדל להתפתחויות הפוליטיות האחרונות ואמר: "אני עושה הכל כדי שיהיו חיבורים ובקרוב יהיו חדשות גדולות. פוליטיקה היא מקצוע קשוח. חמש מערכות בחירות ב-3 וחצי שנים זה לא נורמאלי ולא מסייע לקידום דבר. נמאס מסבבי בחירות אין סופיים, מעל הכל המדינה הזאת צריכה יציבות. לא ניתן לחזור לממשלה צרה של נתניהו כדי שהוא ידאג לעצמו. ולא אתן שנגיע לבחירות שישיות!".

יועז הנדל על מאבק הטלפונים הכשרים

הוא המשיך והאשים את נתניהו בסבבי הבחירות החוזרים ונשנים: "הדיכוטומיה סביב נתניהו מטריפה את המערכת הפוליטית. כבר לא שואלים דבר על ניהול סיכונים בסכסוך הישראלי-פלסטיני, משילות בנגב, יחס למיעוטים או יחסי דת ומדינה. הכל ביבי. זה מטורף ומוביל שוב ושוב למערכת בחירות".

עוד הוסיף הנדל בנושא מניעת ההישענות על הרשימה המשותפת ואמר: "אני גאה שלא אפשרתי להקים ממשלה שתישען על הרשימה המשותפת. התנגדתי ואני מתנגד עד היום כי הרשימה המשותפת פועלת נגד האינטרס של מדינת ישראל. לא התנגדתי כי הם ערבים. להיפך, אני חושב שצריך לשלב ערבים שרוצים להיות חלק ומכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אבל המשותפת היא מפלגה שפוגעת באינטרס הזה ופוגעת בדו קיום. מי שמחרים אותי בשל העמדה הזאת, צודק. אני נגד שותפות איתם. כמו שאמר פעם מישהו: 'מי שרוצה את הרשימה המשותפת שלא יצביע לי'".

השר הנדל התייחס למאבק שלו לביטול הקומה הסלולרית הכשרה ואמר: "העסקנים החרדים פועלים בשירות עצמם. מעמיסים עלויות ומגבילים את הציבור. מעלימים עין מאפליית נערות ספרדיות במוסדות האשכנזים. העסקנים האלו הם יריבים של הציבור החרדי, לא אני", תקף.

הנדל והאוזר הערב בכנס בשוהם. צילום: יונתן שאול, פלאש 90.

בעניין הזה סיפר השר לתומכיו: "הגיע אליי אדם בשליחות ליצמן, והבהיר לי שאם אני נוגע בנושא הטלפונים של המגזר החרדי אני מחוק. 'אתה תהיה שרוף פוליטית', הוא אמר לי. נדרשתי להחליט האם אני לוקח סיכון פוליטי או מתעלם כמו קודמיי. החלטתי שאני מחליט למען אזרחי המדינה החרדים למרות שאני יודע שהם לא האלקטורט שלי".

"לכל החלטה יש מחיר פוליטי" אמר על הקריאות של החרדים להחרים אותו, "אבל אי אפשר לקבל את זה ששרים מגיעים לכיסא ועוסקים רק בלשרוד במקום לקבל החלטות לטובת הציבור. אני יודע שאתם מעריכים את זה שקיבלתי החלטות. אני גאה בהחלטות שלי, בדרך שלי, בתפיסת העולם וגם במחיר ששילמתי".

השר הנדל גם הציג את יעדיו בממשלה הבאה: מאבק על המשילות והביטחון האישי, מלחמה בשבטיות ובאוטונומיות הקיצוניות. לסיכום אמר: "מי שחושב שהנשק הבלתי חוקי יורה רק בתוך הבית וזה לא מעניין, קיבל מספיק צלצולי השכמה. במקום שאין משילות, הֱיֵה מושל".

פעילים כנס בחירות בחירות לכנסת ה-25 יועז הנדל הקומה הכשרה רפורמת הסלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד