י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
חגיגות וקונצרטים מעורבים

האיראנים טוענים: "הסעודים מכינים את דעת הקהל שלהם לנורמליזציה עם ישראל"

סוכנות הידיעות 'תסנים' המקורבת למשמרות המהפכה מפרסמת כי "עיתונאים ישראלים פרסמו לאחרונה תמונות ודיווחים על סיורים ברחובות סעודיה, הסעודים יצרו מסעות תקשורת רבים כדי להכין את הציבור הסעודי לקדם נורמליזציה של היחסים עם ישראל"

שריפת דגלי ישראל וארה"ב באיראן: אילוסטרציה
שריפת דגלי ישראל וארה"ב באיראן: אילוסטרציה צילום: Iran international

סוכנות הידיעות תסנים המקורבת למשמרות המהפכה האיראנית, דיווחה בזעם כי "המהירות של סעודיה לקראת נורמליזציה של היחסים עם תל אביב הולכת וגוברת", האיראנים העבירו ביקורת כי סעודיה צועדת לכיוון המערב, ו"ארגנה חגיגות וקונצרטים מעורבים, חיסלה את האופוזיציה ודיכאה אותן, סעודיה מבקשת לחסל את המושג הנושא והעניין הפלסטיני, ממשלת סעודיה מנסה לפרסם את הנורמליזציה של היחסים עם תל אביב באמצעות סופרים, עיתונאים ובלוגרים סעודים. בדיוק כפי שמוחמד אל-שייח, עיתונאי סעודי, פתח את פיו להעליב את האומה הפלסטינית".

לטענת האיראנים "הנסיעות התכופות של הכתבים לענייני צבא של המשטר הציוני לסעודיה, (מספר כתבים צבאיים ישראלים ביקרו לאחרונה בסעודיה) הן הקדמה להכרזה על נורמליזציה ותחילת חשיפת שיתוף הפעולה הצבאי, ולאחריה שיתוף פעולה בכל התחומים". לטענת איראן ישראל וסעודיה מקדמת ברית נגד איראן.

לטענת איראן במהלך השבועות האחרונים סעודיה פתחה בגלוי את המרחב האווירי שלה למטוסים ישראליים, ובפרק זמן קצר זה נחתו מטוסים מתל אביב בשדה התעופה בריאד מספר פעמים. "מטוסים אלה מסיעים אנשי עסקים, פעילים כלכליים וגורמי ביטחון של המשטר הציוני לריאד. ריאד עומדת לפתוח את המרחב האווירי שלה למטוסים ישראליים בתמורה להסכמת תל אביב להעביר את הריבונות של האיים טיראן וסנאפיר ממצרים לסעודיה".

איראן ביקור ביידן בישראל סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד