ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
עם חכם

זינוק בהוצאות: הישראלים התאהבו בארנקים דיגיטליים

מאז כניסת הארנק הדיגיטלי של Google לשימוש בישראל, בדצמבר האחרון, זינקו ההוצאות ביותר מפי 3 – הסכום ביוני יותר מ-1.3 מיליארד ש"ח | ההוצאות בארנקים דיגיטליים מהוות כבר 7.5% מסך ההוצאות בעסקאות פיזיות

זינוק בהוצאות: הישראלים התאהבו בארנקים דיגיטליים
ארנק דיגיטלי צילום: Pixabay

ההוצאות והשימוש בארנקים דיגיטליים ממשיכים לצמוח: מנתונים שפרסמה היום (חמישי) חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, מצביעים על כך שהיקפי השימוש וההוצאות בארנקים דיגיטליים בישראל המשיכו לצמוח בקצב מואץ גם במהלך חודש יוני.

סכום ההוצאות ברכישות באמצעות טלפונים ושעונים חכמים הסתכמו בחודש יוני בסכום של 1.309 מיליארד ₪, נתון המהווה עלייה בשיעור של 13.9% לעומת מאי 2022.

מאז כניסת הארנק הדיגיטלי Google Pay, בדצמבר 2021, צמחו ההוצאות של הישראלים בארנקים דיגיטליים ביותר מפי 3 וזינקו מ-416.08 מיליון ₪ בנובמבר 2021 ל-1.309 מיליארד ₪ בחודש החולף, מדובר בעלייה של יותר מ-892.5 מיליון ₪. 

בנוסף, נתוני שב"א מוכיחים שהנתח של ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים בעסקאות פיזיות (רכישות בבתי העסק עצמם) הגיעו במהלך יוני לשיעור של 8.3%. במהלך יוני עמדו ההוצאות בעסקאות פיזיות על סכום של 15.839 מיליארד ₪. 

על פי נתוני שב"א, בחודש יוני נמשך גם הגידול והשימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. סך ההוצאות בעסקאות באמצעות מערכת ה-EMV הסתכמו ב-28.130 מיליארד ₪ מתוך סך הוצאות של 36.748 מיליארד ₪. מדובר בעליה של 7.2% בסך ההוצאות באמצעות מערכת ה-EMV לעומת חודש מאי. עוד עולה מנתוני שב"א כי בחודש מאי היקף חדירת מסופי ה-EMV לבתי העסק בישראל עלה ל-83%.  

סמנכ״לית תפעול וקשרי שותפים בשב״א, רונית טישלר פיטי הגיבה לפרסום הנתונים: "השימוש בארנקים הדיגיטליים הולך ותופס מקום מרכזי בהוצאות בעסקאות הפיזיות בישראל. כניסת הארנק של גוגל לפעילות בישראל הרחיבה בצורה ניכרת את כמות הפעולות ואת היקף התשלומים שמבצע הציבור הישראלי באמצעות הארנקים הדיגטליים".  

 

גוגל פיי תשלום כלכלה ארנק דיגיטלי דיגיטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד