י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
איראן והסוגייה הפלסטינית

לפיד וביידן נועדו לפגישה; בנט החליט להיעדר

ראש הממשלה לפיד ונשיא ארצות הברית ביידן, נפגשו היום לפגישת עבודה בילטרלית בהשתתפות הצוותים משני הצדדים. הצוותים דנו באריכות בסוגיות האזוריות, ובראשם איראן והסכם הגרעין. לפיד הדגיש את התנגדותו לחזרה להסכם הגרעין

לפיד וביידן נועדו לפגישה; בנט החליט להיעדר
לפיד וביידן בפגישתם המשותפת צילום: אבישג שאר-ישוב/ לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נועדו היום (חמישי) לפגישת עבודה בילטרלית בהשתתפות הצוותים משני הצדדים. בלשכת לפיד דיווחו כי הפגישה התארכה מעבר לרבע השעה שהוקצתה לה לפי הלו"ז האמריקני. ראש הממשלה ונשיא ארה"ב בירכו על היחסים החמים והבלתי תלויים בין ישראל לארה"ב.

מי שהיה אמור לקחת חלק בפגישה המורחבת בין ביידן ולפיד הוא ראש הממשלה החלופי נפתלי בנט, שהעדיף, כך על פי דיווחים, לוותר ולא להגיע ולהשאיר את הבמה לראש הממשלה יאיר לפיד.

רה"מ לפיד, הנשיא ביידן והצוותים דנו באריכות בסוגיות האזוריות, ובראשם איראן והסכם הגרעין. רה"מ לפיד הודה לנשיא ביידן על החלטתו שלא להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור של ה-FTO.

כמו כן, ראש הממשלה הדגיש את התנגדותו לחזרה להסכם הגרעין (JCPOA) והצורך בהעמקת הלחץ על איראן, על מנת שתשוב לשולחן המו"מ לדיון על הסכם חלופי.

עוד הדגישו המנהיגים, את חשיבות פורום הנגב, וכן את הצורך בקידום שיתופי פעולה במסגרת הארכיטקטורה האזורית, והשאיפה להרחבת מעגל מדינות הנורמליזציה.

בנוסף, רה"מ לפיד והנשיא ביידן החליפו דעות בסוגיה הפלסטינית. ראש הממשלה הציג את פעולות ישראל לשיפור מרקם החיים הפלסטיני בתחומים השונים.

המנהיגים בירכו על שתי ההצהרות המשותפות בין המדינות. בראש ובראשונה, הצהרת ירושלים שתיחתם היום, וכן על ההצהרה המשותפת בנושא שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הטכנולוגיות המתקדמות. כמו כן, הם ברכו על המפגש הצפוי של פורום מנהיגי I2U2 בראשותם.

בנוסף, המנהיגים הנחו את הדרג המקצועי להשלים את תהליך הפטור מוויזה בהקדם.

מהצד הישראלי השתתפו בפגישה, ראש הסגל דני וסלי, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, מזכיר הממשלה שלום שלמה, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, המזכיר הצבאי אלוף אבי גיל, היועץ המדיני יאיר זיוון, סגנית ר' המל"ל אביבית בר-אילן, ושגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג.

מהצד האמריקני השתתפו, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן ושגריר ארה"ב בישראל תום ניידס.

ג'ו ביידן יאיר לפיד ביקור ביידן בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד