כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
נמשכה מעבר למתוכנן

נתניהו נועד עם הנשיא ביידן: "יש צורך באופציה צבאית התקפית"

ראש האופוזיציה נתניהו נועד לפגישה עם נשיא ארה"ב ביידן בבית הנשיא בירושלים. אל נתניהו הצטרפו ראש המטה צחי ברוורמן ושגריר ארה"ב לשעבר רון דרמר | נתניהו בסיום: "אנחנו ידידים כארבעים שנה, אבל כדי להבטיח את ארבעים השנה הבאות אנחנו חייבים לטפל באיום האירני"

נתניהו נועד עם הנשיא ביידן: "יש צורך באופציה צבאית התקפית"
נתניהו בפגישתו עם הנשיא ביידן צילום: רענן כהן

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נועד לפני שעה קלה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שנחת אמש (רביעי) לביקור בישראל. לפי הלו"ז שנקבע בבית הלבן, אורך הפגישה בין השניים היו אמור להיות כרבע שעה, אך הפגישה התארכה זמן ממושך מעבר למה שנקבע תחילה.

נתניהו הגיע לפגישתו עם הנשיא ביידן בבית הנשיא בירושלים, יחד עם ראש המטה צחי ברוורמן ושגריר ארה"ב לשעבר רון דרמר. הגעתו של דרמר עם נתניהו חריגה שכן הוא נחשב לאיש לא רצוי בקרב אנשי ממשל אובמה בו ביידן כיהן כסגן נשיא ודרמר כשגריר ישראל בארה"ב. 

נתניהו לאחר פגישתו עם ביידן

"הייתה לי עכשיו פגישה חמה ומצוינת, עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן", אמר נתניהו בהצהרה לאחר הפגישה. "הודיתי לו על הידידות העמוקה האישית בינינו ועל מחויבותו האיתנה באמת למדינת ישראל, וגם על העובדה שכאשר ביקשתי את התוספת לכיפת ברזל במהלך המבצע האחרון בעזה הוא השלים את המשימה ועשה זאת. זה לא היה קל".

"הוא תמך בנו בהרבה דברים לאורך השנים", הזכיר נתניהו והוסיף כי "אנחנו ידידים כארבעים שנה, אבל כדי להבטיח את ארבעים השנה הבאות אנחנו חייבים לטפל באיום האירני. אנחנו צריכים דבר אחד, ואמרתי לו את זה: לא די בסנקציות כלכליות ואפילו לא בהתארגנות הגנתית צבאית נגד איראן, יש צורך באופציה צבאית התקפית על איראן. אני חושב שההסכם גרוע, אמרתי לו את זה, אבל אני חושב שבלי אופציה צבאית אמינה אי אפשר להרתיע את איראן".

נתניהו בפגישה עם ביידן. צילום: רענן כהן

"זאת העמדה שלי, זאת המחויבות שלי, ואני מאוד מקווה שזוהי גם העמדה האמריקנית. ביידן אמר שהוא מסכים עם הדברים ושמחתי לשמוע זאת. זה מה שאעשה אם וכאשר אחזור למשרד ראש הממשלה. בכל מקרה הפגישה הייתה טובה וידידותית. העלינו כמה זיכרונות, אבל דיברנו בעיקר על המערך העולמי והאתגרים שעומדים בפני ארצות הברית וישראל".

המפגש בין נתניהו לביידן

כזכור, אמש, עם נחיתת הנשיא בנתב"ג, הוא חרג מהפרוטוקול, ניגש לעבר ראש הממשלה לשעבר ולחץ את ידו בחמימות ואמר לו "אתה יודע שאני אוהב אותך". 

מדוברות הליכוד נמסר על הפגישה, כי "ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיע לבית הנשיא לפגישה עם הנשיא ביידן יחד עם ראש המטה צחי ברוורמן ושגריר ארה"ב לשעבר רון דרמר".

קודם לכן נועד ביידן עם נשיא המדינה. הוא כתב בספר האורחים, ברכה למארח הרצוג: "בוז'י ידידי, תודה על כל מה שאתה ומשפחתך עשיתם למען העמקת הקשר האיתן בין שתי מדינותינו הגדולות. משורשינו האירים המשותפים לאהבתנו המשותפת לישראל, אני מאוחדים בלב וברוח. מי ייתן וידידותנו תימשך ותמשיך לצמוח! זה הקטע האירי בכל הסיפור, כפי שסבי פינגן נהג לומר. אלוקים יברך אותך".

בנימין נתניהו רון דרמר ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד