י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
הרב הושיב בית דין מיוחד

סוער בשכונה החרדית: דורשים 15 אלף שקל על שכירות דירה

לאחרונה מחירי הדירות בשכונת גני גאולה באזור רוממה האמירו למחירים מופקעים והשכונה כמרקחה | המרא דאתרא הרב ברגר וחברי בית דינו כתבו מכתב בעניין הפקעת שערים ופרסמו תקנון מסודר איך וכמה אפשר לגבות דמי שכירות | 'בחדרי חרדים' עם הסיפור והמחירון המלא 

סוער בשכונה החרדית: דורשים 15 אלף שקל על שכירות דירה
בניין בשכונת גני גאולה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

וחי אחיך עמך: שכונת גני גאולה בירושלים בואכה קרית בעלזא, רוממה והסביבה סוערת בתקופה האחרונה, המקום שמאוכלס כולו בתושבים אמריקאים וחוצניקים שבאו להשתקע בישראל סובלים מיוקר שכירות מאמיר ביותר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המחירים יצאו מפרופורציה בתקופה האחרונה, כאשר רבים החלו להשכיר דירות בגודל 120 מטרים במחיר של 15 אלף שקלים לחודש, כידוע במקום ההיצע הוא קטן מאוד והביקוש הוא גדול, כל דירה שמתפנה נתפסת מיד. 

לאור המשך הפקעת המחירים וגם משפחות שחוזה השכירות הסתיים להן החלו לעלות את השכר, כינס רב השכונה הגאון רבי ישראל ברגר, בית דין מיוחד עם תקנות. 

הרב ברגר רבה של שכונת 'גני גאולה' יחד עם הדיינים הרב אריה דביר והרב יצחק סלומון ישבו על המדוכה ופרסמו מכתב בנושא תחת הכותרת 'תקנת הקהילה'. 

במכתב מפרטים הרבנים את נושא השכירות שעלתה בצורה קיצונית ללא קשר לעליית ערך הנדל"ן, כאשר מצד אחד טוענים בעלי הדירות שיש לקבוע את דמי השכירות לפי היצע וביקוש, ומאידך טוענים השוכרים שעליית המחירים הנוכחית מקורה ביצירת ביקוש מלאכותי ע"י מתווכים ובעלי דירות. 

ביהכנ"ס נחלת עקיבא של הרב ברגר.

הרבנים כותבים כי לצערם המצוקה גדולה והדברים יוצאים כמעט מידי שליטה כאשר אנשים מאיימים לפנות לרשויות ולספר על הנעשה בתחום שאינו מדווח כלל. 

בתקנות הקהילה כותבים הרבנים כי אין לבעל הדירה לפנות לשוכר גם שהסתיים החוזה ולבקש לעלות את המחיר. הדבר הזה גורם לאברכים שבאים ללמוד בארץ ישראל במסירות נפש לשוב חזרה על עקבותיהם. 

הרבנים מפרטים במכתב את מצב הדירות וקובעים מחירים: עבור דירה שמצבה טוב הכוללת יחידת הורים והמשכיר אחראי לתיקונים כשהיא מרוהטת ויש לה מעלית דירה 60 מ"ר 6500 שקל מקסימום, 70 מ"ר 7500 שקל מקסימום, דירה בגודל 80 מ"ר 8500 שקל, דירה בגודל 100 מטר 10 וחצי, אלף שקל וכן דירה בגודל 120 מטר רבוע 12 וחצי אלף שקל. 

בדירה ללא ריהוט יש להפחית 1000 שקל, אם המשכיר אינו נושא בתיקונים יש להוריד 350 שקל, כך גם דירה ללא יחידת הורים יש להוריד בין 800 לאלף שקל. 

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר הסיפור שמעסיק את השכונות בירושלים מאז עליית המחירים המטורפת. 

גני גאולה דירה בירושלים שכר דירה שכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד