י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
טראמפ על הכוונת

המודיעין האמריקאי מזהיר מפני מזימות חיסול איראניות

מסע הטרור של איראן נגד בכירי ממשל ארה"ב בהווה ובעבר נמשך, על פי דיווח של המרכז הלאומי ללוחמה בטרור, המרכז שלח הערכה על האיום למשרדי אכיפת החוק ברחבי המדינה בחודש שעבר. "איראן כנראה תראה בהרג של פקיד אמריקאי שהיא רואה בדרגה שווה לסולימאני או אחראי למותו - פעולת תגמול מוצלחת"

שריפת דגלים באיראן: אילוסטרציה
שריפת דגלים באיראן: אילוסטרציה צילום: Iran international

במסמך שפורסם הזהיר המרכז הלאומי ללוחמה בטרור כי איראן מקדמת "מערכה רב-כיוונית" נגד כמה פקידים אמריקאים, ובמיוחד אלה שהיו במרכז קבלת החלטות בחיסול גנרל כוח קודס האיראני קאסם סולימאני.

"מאז ינואר 2021, טהראן הביעה בפומבי נכונות לנהל פעולות קטלניות בתוך ארה"ב ומכוונת בעקביות על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מזכיר המדינה לשעבר מייקל פומפאו, וגנרל קנת מקנזי, כאחד ממטרותיה המועדפות לנקמה" נכתב בדו"ח. "איראן כנראה תראה בהרג של פקיד אמריקאי שהיא רואה בדרגה שווה לסולימאני או אחראי למותו כפעולות תגמול מוצלחות".

הדו"ח ציטט מספר תקריות הקשורות למערכה של איראן נגד ארה"ב, כולל ניסיון החטיפה של העיתונאי האיראני-אמריקאי מאסיה אלינז'אד בשנה שעברה.

כזכור מוקדם יותר השנה, שר החוץ האמריקאי, אנטוני בלינקן, אישר במהלך שימוע בקונגרס כי איראן "מכוונת נקמה לבכירים בארה"ב, בעבר דווח כי מזימות טרור איראניות תוכננו במיוחד נגד שר החוץ לשעבר מייק פומפאו, בנוסף ליועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון.

בהצהרה לאתר Yahoo המועצה לביטחון לאומי התחייבה כי ארה"ב "תגן על אזרחיה", מבלי להתייחס ישירות לדו"ח המודיעין, ואמרה כי "כניסת ארה"ב מחדש להסכם הגרעין עם איראן מ-2015 היא אינטרס לאומי של אמריקה".

איראן ארה''ב קאסם סלימאני דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד