י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אחרי אישור היועמש"ית

ראש בראש: אלו שני המועמדים הסופיים לתפקיד הרמטכ"ל

שר הביטחון צמצם את רשימת המועמדים לשניים ויחל השבוע בסבב התייעצויות | בשבוע שעבר החליטה היועצת המשפטית לממשלה לאפשר לגנץ למנות רמטכ"ל בתקופת בחירות

ראש בראש: אלו שני המועמדים הסופיים לתפקיד הרמטכ"ל
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון, בני גנץ, הודיע הבוקר (א') כי שני המועמדים הסופיים לתפקיד הרמטכ"ל יהיו אלוף אייל זמיר ואלוף הרצי הלוי. זאת בהמשך להחלטת היועצת המשפטית לממשלה, המאפשרת את קידום תהליך מינוי הרמטכ"ל, ולאחר סיום סבב ראיונות עם שלושת המועמדים. המועמד שהוסר מהרשימה הוא האלוף יואל סטריק.

שר הביטחון שוחח הבוקר עם האלוף סטריק, ועידכן אותו בהחלטתו. שר הביטחון אמר לסטריק בשיחתם, כי הוא מעריך מאוד את יכולותיו וכישוריו ואת התהליכים שהוביל בזרוע היבשה, וכי הוא בטוח שימשיך לתרום לצה"ל ולמערכת הביטחון גם בשנים הבאות. השבוע יחל גנץ בהתייעצויות עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר במטרה לקדם את התהליך.

נזכיר כי ביועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה בסוף השבוע שעבר  לשר הביטחון כי נוכח האמור בחוות הדעת המקצועיות-ביטחוניות הסודיות שהובאו בפניה, הנוגעות לאתגרים ביטחוניים ייחודיים חריגים העומדים כעת בפני צה"ל, ולאחר שבחנה את מכלול נסיבות העניין עם כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים, הגיעה לכלל מסקנה כי ניתן למנות רמטכ"ל בתקופת בחירות.

כזכור, זמן קצר לפני ההודעה על הקדמת הבחירות, ביקש שר הביטחון את עמדת היועצת המשפטית לממשלה בשאלה האם ניתן, מבחינה משפטית, להמשיך בהליך מינוי הרמטכ"ל שהחל לפני מספר חודשים. היועצת המשפטית לממשלה ביקשה משר הביטחון לבחון את האפשרות להאריך את כהונת הרמטכ"ל הנוכחי, באופן חריג, לתקופה העולה על ארבע שנים, וזאת נוכח הדינים הייחודיים החלים בתקופה זו על מינויים של ממשלת מעבר.

 

 

רמטכ"ל בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד