כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
4 וחצי שנים אחרי 'המלשינון'

כך הגיבה הרשת לפנטזיה של טוקר ולפיד

לא ברור למי מהשניים היה אינטרס להדליף את ההתכתבות האישית ביניהם שהביכה את ראש הממשלה המכהן ואת שדרן הרדיו הוותיק שהפך באחת ללעג וקלס ברשתות | עיתונאים וגולשים זעמו ולעגו כאחד לפרסום וליוזמה ההזויה שאין לה שום סיכוי | וגם, 'המלשינון' שהקים טוקר נגד לפיד

כך הגיבה הרשת לפנטזיה של טוקר ולפיד
מנחם טוקר/יאיר לפיד צילום: ארכיון 'בחדרי'/שריה דיאמנט, פלאש 90

לעג ברחוב חרדי כלפי שדרן הרדיו מנחם טוקר בעקבות חשיפת ההתכתבות בינו לבין ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד בדבר הבאת החרדים לממשלה בראשותו כשבין השניים נרקמה יוזמה להקים מפלגה חרדית חדשה.

בעוד חברי הכנסת החרדים שתקו ולא התייחסו לספין הרדוד שאין לו אחיזה במציאות, הרשת געשה ורעשה, עיתונאים חרדים ושאינם לצד גולשים שהביעו דעה נחרצת והוקיעו את האיש שמוביל מהלכים בניגוד דעת תורה.

העורך הראשי של 'בחדרי חרדים' משה ויסברג הגיב לפרסום כהרגלו בהומור ועקץ: "נפטרתי בצאת הצום: המפלגה לא קמה וכבר ראש המפלגה מדליף צילומסך".

דיווח: בכיר 'קול חי' מתרברב ומבטיח ללפיד תמיכה פוליטית

ראש הדסק הפוליטי של 'בחדרי חרדים', ארי קלמן הגיב לפרסום וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "שימו לב למגמה, זה אותם עיתונאים שרצו להשמיץ רבנים בזמן הקורונה, עודדו הגבלות מגמתיות על הילולת הרשב"י במירון ועכשיו הם אלה שדוחפים בכל הכוח לשת"פ עם יאיר לפיד שהתחפש לאוהב חרדים. כי מה הם לא יעשו בשביל 3 דקות באולפן החדשות".

ככל אשר יורוך. צילום: אביר סולטן, פלאש 90.

הפרשן הפוליטי ישראל כהן הגיב גם הוא כך: "איזו ליצנות! יאיר, היום התברר איזה סיבוב עשו עליך. כל אחד שמבין א׳ ב׳ בחרדים, צחק הערב מול המסך כשראה את ההתכתבות שלך עם טוקר. איך קנית את הסיפור הזה? אתה מנותק וחי בבועה. חייב דחוף ללמוד פרק על הציבור החרדי".

איש התקשורת ינון מגל לעג לפרסום וכתב: "המפלגה החרדית של מנחם טוקר שתחבור ללפיד משריינת את גלעד קריב במקום השני".

אבי גרינצייג, לשעבר עורך 'בחדרי' הגיב: "לפיד הוכיח שהוא בעיקר בוק. מנסה לערבב בציבור החרדי בלי להכיר אותו ואז אוכל לקרדה כשההתכתבויות המביכות מופצות לעין כל".

העורך והמגיש ברדיו 'גלי ישראל', יוסי דוידוב כתב: "מלחיצה אותי המחשבה שאותו אדם שמחזיק כעת במזוודה הגרעינית - הוא גם זה שברצינות תהומית התכתב עם מנחם טוקר מתוך אמונה שזה מחזיק במספיק כח ציבורי להקמת מפלגה חרדית חדשה. בבקשה בבקשה פליז קחו ממנו את המזוודה הגרעינית וכל דבר אחר שיש בו קצת אחריות".

ראשי המפלגות החרדיות מילאו פיהם מים. צילום: פלאש 90.

כתב המשפט של 'גלובס' אבישי גרינצייג נתן את דעתו בנושא וכתב: "אם לפיד באמת חשב שמנחם טוקר יכול לעבור את אחוז החסימה (ולא סתם לשרוף 2,500 קולות של חרדים), שיקול הדעת שלו לא בדיוק איתנו".

הכתב הפוליטי לשעבר גואל ועקנין לעג גם הוא לפרסום וכתב בטוויטר: "יאיר לפיד בונה על מנחם טוקר שיביא לו את החרדים, בקצב הזה הוא עוד עלול לבנות על ליברמן שיביא לו את הראש של הנייה".

כתבת 'בקהילה' חני אדרי שגם מפרסמת טור פוליטי ב'בחדרי חרדים' הגיבה לפרסום וניסתה בהומור להרכיב עבור טוקר את הרשימה: "החרדים העובדים יקימו מפלגה שתתמוך בלפיד לראשות הממשלה, מנחם טוקר יעמוד בראשה, השני יהיה חיים אמסלם, והשלישית ברשימה תהיה אישה (לא באמת חשוב מי העיקר להגיע הבאנו אישה חרדית) נקבל ממשלת פליטי - מאוכזבי - ממורמרי חרדים והם יגרפו 10 מנדטים. כמו"כ יש נסיך סעודי שרוצה להעביר לכם כסף".

הגולשים לא נשארו אדישים

אחד הגולשים כתב: "מנחם טוקר הציבור החרדי מוקיע אותך, אתה מחוץ למחנה החרדי, אתה יכול להוריד את הכיפה כדי שלא תיראה צבוע!".

אחר כתב: "לא יודע מה יותר מגוחך. אדם כמו לפיד שחושב שמנחם טוקר אכן יצליח לשרוף מספיק קולות לגוש הימין, או ציבור חרדי שנותן במה וכבוד לאדם שמתנהג ונראה כחילוני (עם כיפה שחורה...)".

גולש נוסף העיר: "רגע משהו קטן, מנחם טוקר הוא עיתונאי, יאיר לפיד ראש ממשלה. סיקור אוהד?? אני רואה פה עסקת שוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה. מזתומרת אמצא דרכים לכבד אותם עכשיו מהתפקיד? על זה בדיוק יש כתב אישום לנתניהו לא?".

"מנחם טוקר יקים מפלגה וחרדים יצביעו לו... אני מת", כתב גולש נוסף.

וגם היו מי שהזכירו ציוץ של מנחם טוקר בעצמו משנת 2018 שאז מסתבר עדיין לא זכה להכיר את ה'מענטש' יאיר לפיד וכך כתב אז: "פותחים קו מלשינון: אם יש לכם מידע בעייתי כלשהו על יאיר לפיד, אל תהססו להלשין לנו. מישהו מכם יקבל כרטיס טיסה זוגי לניו-יורק בשידור. התחלנו". כך טוקר לפני כארבע וחצי שנים.

כך הגיבו מנחם טוקר ועמית סגל

ואיך הגיב טוקר עצמו לסערה שיצר? סמוך לחצות ליל כתב בטוויטר: "חברים, אשאר ברדיו בעז"ה עד גיל 120. באשר לפוליטיקה כמו שעשיתי כל חיי, אצביע אך ורק למפלגות החרדיות הכפופות לגדולי ישראל (ש"ס או ג'). שקלתי בעבר להקים עם אנשי עסקים פורום כדי לעזור דווקא בתקופה הזאת (ליברמן וכו') לתרבות לרווחה וכו', אבל לא יצא".

עמית סגל שחשף את ההתכתבות בין לפיד לטוקר הגיב כעבור שעות לסערה שהתחוללה ברשתות וכתב: "דעתכם על מנחם טוקר חשובה ומשמעותית. אבל מה שקצת יותר מעניין זה המאמצים שלפיד משקיע בכל חרך, צר ומגוחך ככל שיהיה, שדרכו יוכל לחדור את חומת החרם החרדית. בראשית שפירא הבן, עכשיו מנחם טוקר. מעניין מה השלב הבא."

יאיר לפיד מנחם טוקר בחירות לכנסת ה-25 תגובות סוערות החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד