י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
החלטה חריגה של היועמ"ש

בחירות לרבנות העיר שדרות: אחד המועמדים נפסל; מחר ההכרעה

הבחירות על רבנות העיר שדרות לישורת אחרונה: מחר יצביעו הזכאים על זהות רב העיר הבא בשדרות | מבין חמישה שהציגו את מועמדותם, רק ארבעה אושרו | בצעד חריג של יועמ"שית המשרד לשירותי דת עו"ד גליה קליין, נפסלה מועמדות הרב אורן מלכה בשל רישום פלילי בעבר

בחירות לרבנות העיר שדרות: אחד המועמדים נפסל; מחר ההכרעה
בחירות לרבנות העיר פתח תקוה, אילוסטרציה צילום: יעקב כהן

מחר (שלישי) יתקיימו הבחירות לרבנות העיר שדרות. את הבקשה לתפקיד הנחשק הגישו חמישה מועמדים, בשבוע שעבר הוחלט לפסול את אחד המועמדים בשל רקע פלילי על עבירות שביצע בעבר.

בשבוע שעבר התכנסה הוועדה לבחירת רב העיר שדרות בכדי לאשר את רשימת המועמדים. לוועדה הוגשו חמישה שמות, הרב יעקב ישראל מנשה, הרב יחיא עמרם אלעזרה - הרב דרור טויל המועמד המוביל, הרב פיזם משה זאב והרב אורן מלכה.

בדיון נפסלה מועמדותו של הרב אורן מלכה בשל רישום פלילי, אחרי שהרב הורשע בשלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד, אז נידון הנאשם לשמונה חודשי מאסר בעבודת שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים, וקנס של 30 אלף ₪ או ארבעה חודשי מאסר תמורתו.

מפרוטוקול הדיון שהגיע לידנו עולה כי באופן חריג יועמ"שית המשרד לשירותי דת עו"ד גליה קליין השתמשה בסמכות שלה ופסלה את המועמד. בהחלטה שאושרה על ידי הוועדה הוחלט כי המועמד אינו ראוי לכהן כרב עיר בשדרות.

לבסוף, הוועדה אישרה ארבעה מועמדים בלבד שיתמודדו מחר על רב העיר, הרב יעקב ישראל מנשה, הרב יחיא עמרם אלעזרה, הרב דרור טויל והרב פיזם משה זאב. מועמד שיהיה הרב הראשון ואולי היחיד שנבחר תחת כהונתו של סגן השר מתן כהנא במשרד לשירותי דת.

נציין כי הבחירות יתקיימו למרות עתירה שתלויה ועומדת בפני שופטי בג״צ שקבעו לדון בעתירה בעוד כמה חודשים, אך דחו בקשה לצו ביניים שיעצור את הליך הבחירות או דחיית המועד והבחירות יתקיימו במועדם למרות היציאה לבחירות לכנסת.

רבנות שדרות בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד