י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

ביקורת במזרח ירושלים: "רושם רק מזומן"

במסגרת מבצע "מסלול בטוח": רשות המסים ומשטרת ישראל ערכו ביקורת ניהול ספרים במזרח ירושלים. במהלך הביקורות נבדקו 11 עסקים וב-5 מתוכם נתגלו ליקויים של אי רישום הכנסות או אי ניהול ספרים

ביקורת במזרח ירושלים: "רושם רק מזומן"
מחשבון. אילוסטרציה צילום: pixabay

במסגרת המאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, לחיזוק המשילות וההרתעה, ערכה מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה ירושלים 2 ביקורות בעסקים בשועפאט שבמזרח ירושלים. לביקורות התלוו שוטרי מחוז ירושלים.

במהלך הביקורות נבדקו 11 עסקים וב-5 מתוכם נתגלו ליקויים של אי רישום הכנסות או אי ניהול ספרים. כך, לדוגמה, בביקורת בעסק למכירת חומרי בניין, נמצא כי תשלומים שהתקבלו באשראי בסך 7,000 ש"ח לא נרשמו בספרי העסק. תגובת בעל העסק לממצאי הביקורת: "אני רושם רק מזומן".

בביקורת אחרת, במוסך, מצאו המבקרים כי תשלומים בסך 1,600 ש"ח לא תועדו בספרי העסק. כנשאל על כך, ענה בעל המוסך שהוא "שכח" לרשום. בביקורת בבית קפה עלה כי בעלי המקום אינם מנהלים ספרים וכי העסק כלל לא רשום ברשות המסים. המקרה הועבר להמשך טיפול במשרדי השומה.

"רשות המסים ומשטרת ישראל ימשיכו להגביר את האכיפה בתחום הפשיעה הכלכלית, כחלק מהמאבק בפשיעה בחברה הערבית, במטרה לחשוף ולמוטט את התשתית הכלכלית של מחוללי הפשיעה הפוגעים בתחושת הביטחון של האזרחים", נמסר מרשות המסים.

 

רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד