י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
וירוס ללא תרופה

שני מתים ראשונים מנגיף מרבורג הקטלני

גאנה אישרה כי התגלו אצלה שני מקרים ראשונים של נגיף מרבורג הקטלני, מחלה זיהומית מאוד ממשפחת נגיף האבולה. גורמי בריאות במדינות מערב אפריקה טוענים כי 98 בני אדם נמצאים כעת בהסגר בגלל חשד להידבקות בנגיף מרבורג

שני מתים ראשונים מנגיף מרבורג הקטלני
וירוס נפוץ צילום: unsplash

שני החולים מתו לאחרונה בבית החולים בדרום אזור אשנטי בגאנה האפריקנית, הדגימות שלהם חזרו חיוביות בתחילת החודש וכעת אומתו על ידי מעבדה במדינת סנגל. גורמי בריאות במדינות מערב אפריקה טוענים כי 98 בני אדם נמצאים כעת בהסגר בגלל חשד להידבקות בנגיף מרבורג.

עדיין לא קיים טיפול למרבורג - אבל הרופאים אומרים ששתיית מים מרובה וטיפול בתסמינים ספציפיים משפרת את סיכויי ההישרדות של המטופל. הנגיף מועבר לאנשים מעטלפי פירות ומתפשט בין בני אדם.

זוהי מחלה קשה, לעתים קטלנית, עם תסמינים הכוללים כאבי ראש, חום, כאבי שרירים, הקאות דם ודימום. גורמים רשמיים מזהירים אנשים להתרחק ממערות ולבשל היטב את כל מוצרי הבשר לפני צריכתם. באפריקה, התפרצויות קודמות ומקרים ספורדיים דווחו באנגולה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, קניה, דרום אפריקה ואוגנדה, כך לפי ארגון הבריאות העולמי.

ההתפרצות הראשונה אי פעם של מרבורג הייתה בגרמניה ב-1967, שם מתו שבעה אנשים. הנגיף הרג יותר מ-200 בני אדם באנגולה בשנת 2005, ההתפרצות הקטלנית ביותר שנרשמה על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי.

וירוס קונגו אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד