י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
גרפה מעל 80% מהקולות

היסטוריה: יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נבחרה לכהונה נוספת

הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה הוכרעו ברוב מוחץ: היו"ר המכהנת, מרב מיכאלי, נבחרה לכהונה שנייה ברציפות. מיכאלי זכתה ל-82.48% מהקולות |  היא תהיה היו"ר המכהנת הראשונה שלא הודחה בתום הקדנציה מאז שהונהגה שיטת הפריימריז במפלגת השלטון לשעבר

היסטוריה: יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נבחרה לכהונה נוספת
פריימריז בעבודה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נבחרה הערב ברוב מוחץ (82.48%) לכהונה שניה ברציפות והיא תהיה היו"ר המכהנת הראשונה של מפלגת העבודה שלא הודחה בתום הקדנציה מאז שהונהגה שיטת הפריימריז בתחילת שנות ה-90. זכייתה אמנם הייתה צפויה אך מידת התמיכה במי שהתמודד מולה, ערן חרמוני  (16.16%) משקפת את עוצמת האופוזיציה שעוד נותרה לה במפלגה שמוכרת כ'מקפדת ראשיה'.

מיכאלי זכתה ל-82.48% מהקולות, לעומת מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, שזכה ל-16.16% בלבד. 1.37% מהמצביעים בחרו להימנע.

מיכאלי, שנבחרה לראשונה בפברואר אשתקד, נחשבת למי שחילצה את העבודה מסכנת אחוז החסימה והיא זוכה לתמיכת הח"כים והמנגנון המפלגתי. כל חברי סיעת העבודה בכנסת חתמו אתמול על מכתב תמיכה פומבי בו קראו להצביע לה בבחירות. "כולנו כסיעה, בצעד שלא נעשה מזה דורות במפלגת העבודה, תומכים במועמדותה של מרב מיכאלי ומקווים שחברות וחברי העבודה יביעו בה אמון מחודש", נכתב במכתב.

יו"ר המפלגה מיכאלי הצביעה הבוקר בקלפי הפריימריז ואמרה: "לפני שנה מפלגת העבודה הייתה 0.3 אחוז בסקרים. אני נאבקתי עליה והתעקשתי עליה בניגוד לכל הסיכויים ובניגוד לכל האמונות של כולן וכולם. הצלחתי והצלחנו ובנינו את הקומה הראשונה ועכשיו אנחנו באות ובאים לבנות את הקומה השנייה". היא קראה "לכל חברות וחברי מפלגת העבודה להשתמש בקול שלכן/ם, להיכנס ללינק או ללכת לקלפי ולהצביע, ולהצביע לי כי אנחנו נמשיך לבנות את המפלגה לטובת בניית המדינה האהובה שלנו".

מזכ"ל מפלגת העבודה, עו"ד ערן חרמוני שהתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה הגיב עם קבלת התוצאות ואמר: "אני גאה מאד במסע שעשינו. למעלה מ-2,400 מחברי המפלגה הביעו אמון במועמדותי לתפקיד יו"ר המפלגה ובחזון שלנו למפלגת העבודה רחבה, מרכזית וחברתית, מפלגת שלטון גדולה. הזרעים שזרענו במסע הזה עוד ינבטו בעתיד ויחזירו את תנועת העבודה לימיה המפוארים".

"אני שמח על מהלך דמוקרטי מרשים. חשוב לדעת ולכבד תוצאות של בחירות גם כאשר לא מנצחים, וכך בכוונתי לנהוג ולהוות דוגמה לפוליטיקה טובה יותר. ברצוני לברך את יו"ר המפלגה מרב מיכאלי על ניצחונה. אתייצב לצידה ביחד עם חבריי ונילחם יחדיו להצלחת המפלגה בבחירות. אני קורא לכל חלקי הבית להתאחד ולעבוד יחדיו - מלמעלה עד למטה".

"תודה מיוחדת למאות הפעילים וראשי המטות מכל רחבי הארץ ומכל רבדי החברה הישראלית שפעלו מכל הלב ומתוך תפיסה אידיאולוגית רחבה: אתם העוגן האמיתי של מפלגת העבודה והשותפים הכי טובים שיש. אוהב אתכם!". תגובתו של חרמוני.

בחירה חכמה: אפשרות להצביע מהבית באופן אלקטרוני

ההצבעה נפתחה בשעה 10:00 ונסגרה בשעה 19:00 במנגנון הצבעה משולב שמשלב בין הצבעה בקלפיות שנפרשו בערים הגדולות -באר שבע, חיפה, תל אביב וירושלים. בשבוע שעבר ערכו בעבודה "ניסוי כלים" לשיטות ההצבעה השונות וניסו לתפעל תקלות והפרעות במערכות השונות.

אפשרות אחרת תהיה הצבעה בכתובת אינטרנט מיוחדת שתישלח במסרון. לאחר פתיחת כתובת האינטרנט שתתקבל במסרון ובדואר אלקטרוני, יידרשו בעלי זכות ההצבעה להזין מספר פרטי זיהוי על מנת לאמת את הפרטים האישיים. לאחר מכן ייחשפו לעמוד ההצבעה הייעודי ויבחרו בין המועמדים לראשות המפלגה.

על מנת להקל על ההצבעה האלקטרונית, יעמוד לרשות בעלי זכות ההצבעה מוקד טלפוני מיוחד. המטה הטלפוני יסייע למצביעים והמצביעות במהלך ההצבעה לאחר אימות פרטים אישיים. ביום חמישי האחרון, ערכו במפלגת העבודה "ניסוי כלים" מוצלח לשיטות ההצבעה השונות וכעת יתמקדו אנשי המפלגה במניעת מגוון סוגי "הפרעות" שייתכנו ביום הבחירות עצמו.

כזכור, בחודש שעבר אישרה ועידת מפלגת העבודה את תקנון הבחירות הקובע כי בעלי זכות ההצבעה לראשות המפלגה יהיו חברים וחברות שהתפקדו בטרם הכרזת רה"מ על פיזור הכנסת בתאריך 20.6.2022.

מפלגת העבודה פריימריז מרב מיכאלי ערן חרמוני בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד