ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"בני ערובה"

משפחות זועמות על ביידן: אצל טראמפ זה לא היה קורה

קרובי משפחתם של שני "בני ערובה" אמריקאים בערב הסעודית זועמים על כך שהנשיא ביידן לא פעל לשחרורם במהלך נסיעתו בשבוע שעבר לתיקון היחסים עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן. כעת, הם מחפשים תשומת לב ציבורית גדולה יותר לאחר שמנהיג העולם החופשי עזב את ערב הסעודית ללא יקיריהם

משפחות זועמות על ביידן: אצל טראמפ זה לא היה קורה
הנשיא ביידן ומלך סעודיה צילום: סוכנות הידיעות הסעודית

לפחות ארבעה אמריקאים שנכלאו לא יכולים לעזוב את ערב הסעודית, כך לפי משפחותיהם. המקרים אינם ידועים מכיוון שהמשפחות בחרו לעבוד בשקט מול ממשל ארה"ב לקראת ביקורו ההיסטורי של הנשיא ג'ו ביידן במדינה. כך דווח ה'ניו יורק פוסט'. כעת, הם מחפשים תשומת לב ציבורית גדולה יותר לאחר שמנהיג העולם החופשי עזב את ערב הסעודית ללא יקיריהם.

"אני לא איש של טראמפ, וגם לא איש ביידן. אבל אם טראמפ היה הנשיא, האנשים האלה היו בבית, טראמפ היה מצליח לעשות את זה", אמר עלי אל-אחמד, שבן דודו, ד"ר באדר אל-איברהים, אינו רשאי לעזוב את ערב הסעודית למרות שלא עומד בפני אישום פלילי.

אל-איברהים, אפידמיולוג שעבד במדינה, הוא חבר בקהילת המיעוט השיעית המוסלמית ונכלא ללא אישומים מאפריל 2019 עד פברואר 2021. "יש לנו אמירה במדינה שלנו, זה בית כלא גדול", הוסיף אל-אחמד, אנליסט ותיק לענייני סעודיה, ונשיא הוועדה למען בני ערובה אמריקאים בסעודיה. הוא אמר כי יש ירידה דרמטית במשקל של בן דודו לאחר כמעט שנתיים בכלא.

בנוסף לאל-איברהים, הוועדה זיהתה שני אזרחים אמריקאים נוספים, סלאח אל-חידר וד"ר וליד פתיחי, כמי שאינם יכולים לעזוב את ערב הסעודית. האמריקאי הרביעי הוא גבר בן 74 שנכלא ללא אישומים בנובמבר אשתקד. ה'ניו יורק פוסט' לא מציין את שמו לבקשת משפחתו, שחוששת להתנגד לממשלת סעודיה.

לקראת ביקורו של ביידן, קרובי משפחה השתתפו במספר פגישות במחלקת המדינה בוושינגטון, אך לא הצליחו להגיע ישירות לנשיא בבית הלבן. ביידן בסופו של דבר לא הזכיר בפומבי את העצורים. "ביידן לא זז מילימטר בשבילו", אמר קרוב משפחתו של בן ה-74 ששוחח בעילום שם.

בן המשפחה הוסיף כי הם התקשרו לבית הלבן כמעט כל יום מסוף מאי ועד השבוע שעבר כדי לנסות לדבר עם סטפני הלט, המנהלת הבכירה בפועל של המחלקה למזרח התיכון וצפון אפריקה. האיש אמר שהם היו בהלם כאשר מוקדנית בבית הלבן שאלה בשלב מסוים: "למה אתה רוצה לדבר עם מישהו שלא רוצה לדבר איתך?".

"אני מאשים את הבית הלבן. התקשרתי לבית הלבן כל יום", אמר קרוב המשפחה שביקש אנונימיות. "נראה שלממשל ביידן לא אכפת להם, כי מה יכול לקרות? הם יקצצו את ראש המשפחה שלנו. ומה אנחנו הולכים לעשות בארצות הברית? יהיה לנו פסל נוסף עבורם, בדיוק כמו מה שהם עשו לג'אמל ח'אשוקג'י".

בן 74 חי בארה"ב מאז שנות ה-70 ונסע לממלכה כדי למכור רכוש ולהתפטר מאינטרסים עסקיים לפני שנעצר, כך לדברי קרוב משפחתו.

סעודיה ארה''ב ג'ו ביידן בני ערובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד