י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
מצא מין את מינו

חמינאי שיבח את פוטין על "היחס של רוסיה לציונים"

מנהיג המהפכה האיראנית עלי חמינאי, נפגש אתמול עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, השניים דנו על המצב בסוריה. הוא דיבר על "כיבוש האזורים הפוריים והעשירים בנפט מזרחית לפרת על ידי האמריקאים", וקרא לפתור את הסוגיה הזו על ידי גירושם מהאזור. וגם: שיבח את פוטין על היחס לישראל

חמינאי שיבח את פוטין על "היחס של רוסיה לציונים"
פוטין וחמינאי בפגישה בטהרן צילום: סוכנות הידיעות תסנים

האייתוללה חמינאי, מנהיגה העליון של המהפכה האסלאמית באיראן, נפגש אתמול עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והמשלחת שלו, האייתוללה הדגיש את הצורך "בהפעלת ההבנות והחוזים בין שתי המדינות", וקרא לערנות "נגד מדיניות ההונאה של המערב" השניים סיכמו על שיתוף פעולה ארוך טווח בין איראן ורוסיה.

בפגישה הדגיש האייתוללה חמינאי כי אירועי העולם "מלמדים על הצורך של איראן ורוסיה בשיתוף פעולה גובר", והוסיף "ישנן הבנות והסכמות רבות בין שתי המדינות, לרבות בתחום הנפט והגז, אשר יש לפעול לפיהן". לגבי האירועים באוקראינה אמר האייתוללה, "מלחמה היא דבר קשה ואנשים רגילים סובלים מזה, אבל במקרה של אוקראינה, אם לא הייתם תופסים יוזמה, הצד השני היה גורם למלחמה ביוזמתו".

האייתוללה חמינאי אמר לפוטין כי "כיום אמריקה והמערב חלשים יותר מבעבר, ולמרות מאמציהם הצלחת המדיניות שלהם באזורנו, כולל בסוריה, עיראק, לבנון ופלסטין, ירדה מאוד".

האייתוללה חמינאי גינה את "התערבות המשטר הציוני בענייני האזור" ושיבח את עמדותיו האחרונות של נשיא רוסיה "נגד הציונים". פוטין אמר על המלחמה באוקראינה: "אף אחד לא בעד מלחמה ואובדן חייהם של אנשים רגילים הוא טרגדיה גדולה, אבל התנהגות המערב לא גרמה לנו ברירה אלא להגיב".

פוטין התייחס לחיסולו של קאסם סולימאני, וגינה זאת. בהתייחסו לסנקציות המערב נגד רוסיה אמר "הסנקציות הללו מזיקות למערב והתוצאה היא בעיות כגון העלייה במחירי הנפט ומשבר אספקת המזון".

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה האיתוללה עלי חמינאי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד