כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
צער בעלי חיים

יותר מ-5,000 דולפינים מתו בים השחור כתוצאה מהמלחמה

המלחמה של רוסיה באוקראינה לא רק הורגת אזרחים אלא גם חיות חסרות הגנה. ביולוגים ימיים ואקולוגים ממדינות באזור הים השחור מתריעים על מוות של מאות דולפינים זה החודש הרביעי ברציפות. המספר גבוה פי שלושה בהשוואה לנתונים שלפני המלחמה

יותר מ-5,000 דולפינים מתו בים השחור כתוצאה מהמלחמה
דולפינים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

איבן רוסב, מדען איכות הסביבה בפארק הטבע הלאומי של אוקראינה, מעריך שלפחות 5,000 דולפינים מתו בים השחור בין מרץ ליולי בשל המלחמה באוקראינה. מספר זה גבוה פי שלושה בהשוואה לנתונים שלפני המלחמה, כך לדברי רוסב.

דולפינים משתמשים בהד, המכונה גם סונאר, כדי לתקשר, למצוא מזון ולנווט. הרעש התת-ימי הקבוע הנגרם על ידי צוללות של צי הים השחור של רוסיה וההידרוקולולטורים החזקים שלהן, כמו גם פיצוצים, גורם לדולפינים טראומה אקוסטית, ומשתק את מערכת ההד החיונית הזו.

כתוצאה מכך, דולפינים מתים במספרים גבוהים יותר מכיוון שהם מתקשים למצוא מזון ונעשים רגישים לווירוסים עקב מערכת חיסון מוחלשת. מכיוון שספינות מלחמה רוסיות משתמשות בים השחור כדי לירות טילים לעבר שטח אוקראינה, המלחמה מביאה השפעות הרסניות על המערכת האקולוגית של הים השחור.

אוכלוסיית הדולפינים בים השחור הצטמצמה במהירות במהלך מאה השנים האחרונות. אם לפני הפלישה של רוסיה ב-24 בפברואר, ביולוגים תיעדו עקבות של רשתות על גופות של דולפינים מתים שסנפיהם נחתכו על ידי דייגים וציידים, כעת הם נמצאים מתים ללא פגע.

"מעולם לא ראיתי את זה בעבר. זה משהו חדש ומפחיד לחלוטין עבור מדענים", אמר רוסב לאתר Kyiv Independent. אוכלוסיית הדולפינים בים השחור הצטמצמה במהירות במהלך מאה השנים האחרונות.

זה ירד יותר מ-20 פעמים, מ-6 מיליון במאה שעברה ל-253,000 של היום, לפי המשרד להגנת הסביבה ומשאבי טבע של אוקראינה. אקולוגים מבולגריה, רומניה וטורקיה דיווחו כולם על עלייה יוצאת דופן במספר הדולפינים המתים שנשטפו לחוף.

בעיר הבולגרית בורגס לבדה, כ-60 דולפינים מתים נמצאו מאז תחילת השנה, לפי מומחית הבדיקות האקולוגיות מריה אנדריבה. רוסב אומר שמספר הדולפינים הנשטפים לחוף מייצג בדרך כלל רק 5% מסך המתים. אלה שלא נמצאים בחופים נאכלים על ידי ציפורים, סרטנים וטורפי ים אחרים.

להקת דולפינים מלחמת אוקראינה רוסיה ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד