כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
מותגים או מה שזול

ניתוח מרתק: אלו הם הרגלי הצריכה והעדיפויות שלכם

חברת NielsenIQ פרסמה דו"ח חדש המתמקד בהשפעת האינפלציה על מותגים קטנים ובינוניים. ובכן למשל, 51% מרגישים שמותגים קטנים יותר אותנטיים ואמינים ממותגים גדולים

ניתוח מרתק: אלו הם הרגלי הצריכה והעדיפויות שלכם
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

NielsenIQ מציגה ממצאים מ-Brand Balancing Act, מחקר גלובלי המספק נקודת מבט אודות האופן בו צרכנים מתייחסים למותגים קטנים ובינוניים בשוק האינפלציוני החדש. בין אתגרי שרשרת האספקה, לחצים אינפלציוניים וההערכות כי ההוצאות הצרכניות יהיו זהירות, מותגים קטנים עומדים בפני שדה משחק מאתגר. על ידי התמקדות בהעדפות המותגים הצרכניות, השוואת ביצועים, תזמון מחזורי מגמה ובידול משמעותי, מותגים קטנים ובינוניים יכולים למנף את תגובות הצרכנים בכלכלה ההפכפכה לטובתם.

"האינפלציה העלתה את החשיבות של כל השקעה ומאמץ אסטרטגי שמבצעים מותגים קטנים יותר. ככל שעלות המוצרים עולה, כך עולה גם העלות של החמצת המטרה מול ציפיות הצרכנים", אומרת לורן פרננדס, המנהלת הגלובלית של Thought Leadership. "החדשות הטובות לעסקים קטנים ובינוניים הן שלמרות שחברות קטנות ובינוניות רבות הן ברובן 'לא מוכרות' במונחי הכרה בשוק על פי המחקר האחרון שלנו, הצרכנים שוקלים מגוון רחב יותר של מותגים כשהם מחליטים מה לקנות".

לתאגידים גדולים יש מינוף נגד בעיות אינפלציה ושרשרת האספקה שארגונים קטנים יותר נאבקים בהן לרוב, מה שהופך את האיזון בעסקים קטנים ובינוניים לפעולה שהיא מאמץ מכריע, אך עם פוטנציאל מתגמל בנקודת זמן מסוימת זו. Brand Balancing Act מספק נקודת מבט על האופן בו לחצים אינפלציוניים משפיעים על מותגים קטנים ובינוניים ומציג אסטרטגיות שהם יכולים להשתמש בהם כדי להציג את הערך שלהם ולהישאר מיושרים עם ערכי הליבה המבוקשים בידי הצרכנים.

הניתוח הדגיש את הנתונים הבאים:

• 56% מהצרכנים העולמיים מעדיפים לקנות מוצרים מתוצרת מקומית מעסקים קטנים באזורם
• 57% מנסים לתמוך במותגים קטנים במידת האפשר, אך מתקשים למצוא אותם על המדף
• 51% מרגישים שמותגים קטנים יותר אותנטיים ואמינים ממותגים גדולים
• 47% חושבים שמותגים קטנים בדרך כלל יקרים יותר אבל מוכנים לשלם קצת יותר
• 86% מהצרכנים העולמיים הרגישו שסיבות פונקציונליות כמו זמינות, איכות ותמורה לכסף הן בעלות חשיבות עליונה בעת קבלת החלטות הרכישה.

"הסביבה המקרו-כלכלית של ימינו יצרה את הסערה המושלמת עבור עסקים קטנים ובינוניים כדי להתחבר לצרכנים. אבל אותה סערה עלולה להאפיל על מותגים קטנים יותר לפני שהם יספיקו לבצע התאמות. המפתח יהיה למצוא את המנופים הנכונים, בהתבסס על נתוני הצרכנים הנכונים, ולחדש בדרכים משמעותיות", אומרת פרננדס. "כש-48% מהמשיבים העולמיים אמרו שהם מתכננים לקנות יותר ממותגים קטנים יותר בעתיד, העסקים הקטנים והבינוניים שיכולים להבין את המניעים לרכישה בנוף החדש הזה ייהנו ככל הנראה מההעדפות המעודכנות של הצרכנים".

NielsenIQ, הינה חברת שירותי מידע גלובלית, מספקת את תקן הזהב במדידות צרכניות וקמעונאיות, באמצעות ההבנה המחוברת, השלמה והאפשרית ביותר של הצרכן הגלובלי המתפתח בכל הערוצים. NielsenIQ היא מקור אמון לתעשיות והחלוצה המגדירה את המאה הבאה של מדידות צרכניות וקמעונאיות. הנתונים, התובנות המחוברות, האנליטיקה והחיזוי של החברה מייעלים את הביצועים של יצרניות סחורות צרכניות ארוזות וחברות קמעונאיות, מקרבים אותן לקהילות שהן משרתות, ועוזרים להניע את הצמיחה שלהן. חברת NielsenIQ, בית השקעות של Advent International, פועלת ביותר מ-90 שווקים, המכסים למעלה מ-90% מאוכלוסיית העולם.
סקר צרכנות צרכנות נבונה קניות בסופר קניות בזול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד