כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
משיירי כנסת הגדולה

ראש הישיבה הליטאי במכתב לרפואת גאב"ד 'העדה'

הבוקר מתפרסמת ב'יתד נאמן' קריאתם של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, מזקני חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', להתפלל עבור גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס הזקוק לרחמי שמים מרובים. על המכתב חתמו המשגיח הגר"ד סגל הגר"י זילברשטיין והגרא"י קוק

ראש הישיבה הליטאי במכתב לרפואת גאב"ד 'העדה'
הגאב"ד הגרי"ט וייס והגרמ"צ ברגמן צילום: שוקי לרר

בעקבות ההחמרה במצב בריאותו של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס (חל שיפור במצבו בימים האחרונים), מתפרסם הבוקר (שישי) מכתב מיוחד מראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, מזקני חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' ובו קריאה ובקשה לעורר רחמי שמים מרובים לרפואתו של השלימה של הגאב"ד.

במשך עשרות בשנים שררה ידידות רבה בין הגרמ"צ לגאב"ד. בעת מסעותיו של הגרמ"צ לאנטוורפן שבבלגיה היה נפגש עם הגאב"ד ונושא ונותן עמו בענייני הלכה ואגדה ובנושאים שהזמן גרמא, כשהגאב"ד אף היה מלווה את הגרמ"צ אצל נדיבי עם למען ישיבת רשב"י בראשה עומד הגרמ"צ.

במשך השנים התהדק הקשר בין השנים, כשבנו יחידו של הגאב"ד ויד ימינו, רבי שלמה זלמן למד אצל הגרמ"צ בישיבת רשב"י. יצוין כי בספריו ובגיליונותיו על הש"ס מזכיר הגאב"ד את הגרמ"צ לקושיות והערות שהעלה בפניו.

במכתבו כותב ראש הישיבה, "הנני בזה בבקשתי מלומדי התורה, לעורר רחמים מרובים בתפילה ובלימוד התורה הקדושה בעבור ידידי, הגאון הגדול והצדיק, חסידא ופרישא, העומד בפרץ, משיירי כנסת הגדולה, כש"ת רבי יצחק טובי' בן ריקל וויס שליט"א, גאב"ד העדה החרדית בירושלים עיה"ק, ה' ישלח לו רפו"ש להחזיקו ולחיותו במהרה בתוך שח"י.

וכבר אמרו בגמ' (ברכות יב ע"ב) אם תלמיד חכם הוא צריך שיחלה עצמו עליו, ולמדו זה ממה שאמר דוד ואני בחלותם לבושי שק וגו', ועי"ש במהרש"א שבסוף הפסוק נאמר ותפילתי על חיקי תשוב, ומבואר שחייבים בתפלה ובבקשת רחמים כאילו על עצמו. הן קל לא ימאס תפילת רבים".

אל המכתב צירפו את חתימותיהם המשגיח הגר"ד סגל עמוד ההוראה, הגר"י זילברשטיין והגרא"י קוק ר"י 'מאור התלמוד'.

 

הרב יצחק טוביה וייס הרב מאיר צבי ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד