י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
משבר מדיני מול רוסיה

לפיד מתריע: סגירת הסוכנות - אירוע חמור

הקרע מעמיק: ראש הממשלה יאיר לפיד מתריע מפני כוונת רוסיה לצמצם ולסגור את מוסדות הסוכנות היהודית במדינה | לפיד איים כי ישראל לא תעבור על כך בשתיקה, והורה בנוסף להיערך ליציאת משלחת למוסקבה במידה ויתקבל אישור רוסי

לפיד מתריע: סגירת הסוכנות - אירוע חמור
הקרמלין צילום: unsplash

הצעדים שנוקטים ברוסיה נגד מוסדות הסוכנות היהודית במדינתם מעוררת קרע ואף משבר מדיני ביחסי ישראל - רוסיה, כאשר משרד המשפטים הרוסי החל לנקוט צעדים נגד מוסדות הסוכנות כדי להביא לסגירתם.

בישראל חוששים כי מדובר בהשלכות של מדיניות ראש הממשלה בהתנהלותו במלחמה בין רוסיה לאוקראינה, אחרי שבשבוע שעבר דווח כי ברוסיה מחפשים פעולת נקם נגד לפיד.

ראש הממשלה יאיר לפיד, כינס הבוקר (ראשון) דיון שני בראשותו בנושא, במהלכו התריע כי סגירת מוסדות הסוכנות תשליך על יחסי המדינות, בדיון השתתפו גם שרת העלייה והקליטה, שר הבינוי והשיכון, ושר האוצר.

לדברי לפיד בדיון "היחסים עם רוסיה חשובים לישראל, הקהילה היהודית ברוסיה גדולה וחשובה ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה". ראש הממשלה העביר מסר חריף "סגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור, שישליך על היחסים".

בהודעה שנמסרה לאחר הדיון נמסר כי ראש הממשלה הנחה את המשלחת המשפטית להיות מוכנה ליציאה למוסקבה מיד כשיתקבל האישור הרוסי לשיחות ולעשות כל מאמץ למיצוי הדיאלוג המשפטי במקביל להמשיך ולקדם דיאלוג מדיני בכיר בנושא. עוד סוכם כי מנכ"ל משרד החוץ, ימשיך לתכלל את הנושא מול כל הגורמים.

רוסיה הסוכנות היהודית יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד