כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
מקצוע שוחק ולא מתגמל

בצל העיצומים: 6,000 עובדי הוראה חסרים במערכת החינוך

כחודש לפני פתיחת שנת הלימודים הקרובה, משרד החינוך חושף בדו"ח מיוחד את מספר המורים שחסרים בכל תחום לימוד ולפי שכבות גיל | בראש: מחנכים ומורים לאנגלית - בת"א חסרים 1,847 מורים 

בצל העיצומים: 6,000 עובדי הוראה חסרים במערכת החינוך
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

משרד החינוך מפרסם היום (ראשון) נתונים על המחסור במורים וחושף כי במערכת כולה חסרים כמעט 6,000 מורים וגננות ערב פתיחת שנת הלימודים. בין המקצועות החסרים - כ-1,500 מחנכים ומחנכות בכל השכבות.

בחלוקה לפי מחוזות, במחוז צפון חסרים 132 מורים, במחוז חיפה 457, ובדרום 340 מורים חסרים במחוז מרכז המספר עולה ל-1,642 מורים, בת"א 1,847. במחוז ירושלים במשרד החינוך חסרים 305 מורים, ובמחוז ההתיישבותי – 948.

המחסור במורים וגננות לפי שכבת גיל: בגני הילדים: 117 גננות. ביסודי: 2,351 מורים. בחטיבת ביניים: 855 מורים. בעל יסודי: 1,245 מורים. בחינוך המיוחד: 1,103 מורים וגננות. בסך הכול: 5,671 מורים וגננות.

הנתונים שפרסם משרד החינוך

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, מסרה: "הנתונים מוכיחים מעל לכל ספק שאנחנו בשיאו של משבר חמור בכוח אדם שהתעצם בשנים האחרונות, ומסכן את עתידה של מערכת החינוך. המשבר אינו נקודתי, או במקצועות בודדים, אלא מקיף ועמוק בכלל המקצועות במערכת. המאבק להעלאת שכרם של צוותי ההוראה ושיפור מעמדם הוא מאבק על החינוך של הילדים שלנו, להם אנו שואפים להבטיח את החינוך הטוב והמסור ביותר. הסכם שכר משמעותי, הינו מעל הכול אינטרס של מדינה השואפת להצלחה ולמצוינות, לצד תהליכים מקצועיים נוספים שאנו מקדמים במערכת. אין לכלכלה ולחברה שלנו עתיד ללא מערכת חינוך חזקה, יציבה ומתקדמת".

ממשרד האוצר נמסר: "הנתונים שמפרסם היום משרד החינוך מדגישים את הצורך בתגמול משמעותי של המורים הצעירים, במתן אפשרות לחוזים אישיים במקצועות מבוקשים ובהסכם שיצעיד קדימה את מערכת החינוך".

עובדי הוראה הסתדרות המורים בתי ספר משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד