ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
נופפו בצלב קרס

מפגינים נאצים הופיעו מחוץ למפגש של צעירים שמרנים בפלורידה

מרכז שואה בפלורידה וארגונים נוספים, גינו את נוכחותם של מפגינים שהחזיקו דגלים נאציים וכרזות עם דימויים אנטישמיים מחוץ לכנס של פעילים שמרנים צעירים. "זה לא קשור לפוליטיקה או לדת. זה קשור לאנושות"

הפגנה: אילוסטרציה
הפגנה: אילוסטרציה צילום: pixabay

יו"ר מוזיאון השואה בפלורידה, מייק איגל, גינה את הגעתם של נאצים מחוץ לכנס פוליטי, הוא אמר כי ההפגנה מהווה "איום ישיר על הקהילה היהודית באזור". המוזיאון ממוקם בסנט פטרסבורג בטמפה פלורידה, שם הופיעו המפגינים ביום שבת האחרון מחוץ למקום בו התקיים ועידת פסגת הסטודנטים של ארה"ב.

הקבוצה - ועידה נוסדה על ידי חברת Turning Point בבעלות צ'ארלי קירק השמרני ב-2012, הקבוצה מתאמת ומארגנת אירועים לצעירים בקמפוסים ומעודדת אקטיביזם שמרני. הכינוס משך אליו 5,000 צעירים שמרנים. "נשיאת הדגל הנאצי או את זה של ה-SS, היחידה האחראית לכמה מהזוועות הקשות ביותר של השואה, היא מעשה שאין להגן עליו, מעשה של שנאה צרופה", אמר איגל בהצהרה. "זה לא קשור לפוליטיקה או לדת. זה קשור לאנושות".

דובר הארגון אנדרו קולבט, אמר כי למפגינים הנאצים אין כל זיקה לוועידה וכי ארגונו מגנה את האידיאולוגיות שלהם. "מכיוון שהאנשים הללו שהו בשטח ציבורי, האבטחה שלנו ניסתה, אך לא הורשתה לגרש אותם", אמר קולבט. "אין לנו מושג מי הם ולמה הם היו כאן. אין להם שום קשר אלינו, לאירוע שלנו או לסטודנטים שלנו. התלמידים שלנו לאחר שהתעמתו איתם בתחילה עזבו, ברגע שזה קרה, האנשים האלה עזבו".

מלבד טראמפ והמושל דה סנטיס שנאמו שם, דוברים נוספים שנקבעו לדבר בוועידה כללו סנטורים רפובליקנים. המפגינים עם דגלי הנאצים התעמתו לזמן קצר עם מפגינים שצעדו למרכז הכנסים מפארק סמוך והפגינו נגד בית המשפט העליון של ארה"ב לגבי פסיקות שונות.

פוליטיקאים בפלורידה על כל הקשת הפוליטית, מריק סקוט הרפובליקני האמריקאי ועד המועמדים הדמוקרטים למשרת המושל צ'רלי כריסט וניקי פריד, גינו את המפגינים הנאצים ביום ראשון.

ניאו נאצים צלבי קרס פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד