ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
שינוי בעמדת הממשלה

משרדו של לפיד קבע: איסור חמור על שימוש במחיצות ברחבה הרפורמית

קדושת הכותל: משרד ראש הממשלה יאיר לפיד, מחדד את הנהלים הנוגעים להכנסת מחיצות לתוככי רחבת הכותל הרפורמי | במסמך שנחתם אמש על ידי נציג משרד ראש הממשלה, הוא דורש לעצור את כניסת המחיצות כבר בפתח הרחבה, גם במקרה ויידרש שימוש בכוח ע"י המשטרה

משרדו של לפיד קבע: איסור חמור על שימוש במחיצות ברחבה הרפורמית
הכותל הרפורמי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע העימותים שהתנהלו לאחרונה ברחבת הכותל הרפורמי, משרד ראש הממשלה מחדד נהלים האוסרים על שימוש במחיצות ברחבה בה מתקיימים לעיתים רחוקות טקסים של הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים הפועלים בניגוד להלכה, כך דיווח לראשונה קובי נחשוני בynet.

במסמך שנחתם אתמול על ידי נציג משרד ראש הממשלה הוא מבקש לחדד נהלים האוסרים על שימוש במחיצות ברחבה, ולעצור את כניסת המחיצות כבר בפתח הרחבה, גם במקרה ויידרש שימוש בכוח על ידי המשטרה.

בשבועות האחרונים התנהלו מספר עימותים בין צעירים חרדים לקבוצות הפרובוקטורים שהגיעו לעשות טקסים ברחבה השוויונית, במקרה אחד הותקף נער בר מצווה שאף זכה לאחר מכן לשיחת התנצלות מראש הממשלה יאיר לפיד.

איסור הכנסת מחיצות למתחם הוא חלק מ'מתווה הכותל' שהוקפא במהלך שנת 2016 לבקשת הסיעות החרדיות, בארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים ניסו להשפיע על הממשלה ליישם את המתווה אך ללא הצלחה.

הכותל הרפורמי מחיצות יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד