כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
האיסור להכנסת מחיצות

הערב: תפילת מחאה 'בהפרדה' ברחבה "השוויונית" בכותל

בעקבות הוראת משרד ראש הממשלה לאסור מחיצות ב"עזרת ישראל", הודיעה מפלגת נעם על קיום תפילה בהפרדה ברחבה ה'שוויונית' | "מול ניסיון לא חוקי של לפיד למנוע תפילה כהלכה, בואו להתפלל עם מחיצה" נכתב בהודעת מפלגת נעם 

הערב: תפילת מחאה 'בהפרדה' ברחבה "השוויונית" בכותל
יח"צ

אחרי שראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד 'הפשיר' את מתווה הכותל ואסר על שימוש במחיצות הפרדה ברחבת עזרת ישראל שניתנה לשליטת הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים הפועלים בניגוד להלכה, במפלגת נעם הכריזו כי יקיימו הערב תפילה ברחבה הדרומית עם מחיצות בין גברים לנשים, "מול ניסיון לא חוקי של לפיד למנוע תפילה כהלכה בכותל המערבי - כולנו נגיע ונתפלל הערב ברחבה הדרומית, עם מחיצה, כראוי!" נכתב בהודעת המפלגה.

מוקדם יותר, הגיב יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז בתגובה להחלטת לפיד כי תיאסר הפרדה בין גברים לנשים ברחבת עזרת ישראל: "בניגוד להלכה, בניגוד למסורת, ואף בניגוד לחוק, לפיד שוב מבזה את קודשי ישראל. שוב נחשף פרצופם של לפיד ושל מי שהמליכו אותו - חילול קדושת הכותל כחלק מחילון זהותה היהודית של מדינת ישראל. התנועה הרפורמית כבר חשפה שהכותל הוא בסך הכול עוד אמצעי במאבק לשינוי זהותה היהודית של המדינה. לפיד, וליברמן הם הזרוע למימוש החזון הרפורמי. בקרוב נבוא לתקן"

על פי הדיווח של קובי נחשוני ב'ווינט', במסמך שנחתם אתמול על ידי נציג משרד ראש הממשלה הוא מבקש לחדד נהלים האוסרים על שימוש במחיצות ברחבה, ולעצור את כניסת המחיצות כבר בפתח הרחבה, גם במקרה ויידרש שימוש בכוח על ידי המשטרה.

בשבועות האחרונים התנהלו מספר עימותים בין צעירים חרדים לקבוצות הפרובוקטורים שהגיעו לעשות טקסים ברחבה ה'שוויונית', במקרה אחד הותקף נער בר מצווה שאף זכה לאחר מכן לשיחת התנצלות מראש הממשלה יאיר לפיד. איסור הכנסת מחיצות למתחם הוא חלק מ'מתווה הכותל' שהוקפא במהלך שנת 2016 לבקשת הסיעות החרדיות, בארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים ניסו להשפיע על הממשלה ליישם את המתווה אך ללא הצלחה.

מתווה הכותל רפורמים עזרת ישראל יאיר לפיד מפלגת נעם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד